accident-apuseni

Aeronava prăbuşită în urmă cu doi ani în Munţii Apuseni s-a confruntat cu un givraj sever la carburatoarele motoarelor.

Potrivit raportului, comandantul Adrian Iovan a comunicat că are probleme de givraj, dar nu a comunicat starea de urgenţă.

În cadrul unei conferințe de presă, Centrul de Investigaţii pentru Siguranţa Aviaţiei Civile a anuntat finalizarea raportului în cazul accidentului aviatic din Apuseni. Raportul a fost întocmit împreună cu specialişti din Marea Britanie – stat de fabricaţie a aeronavei – şi SUA, unde au fost fabricate motoarele, a declarat Eugen Suciu, membru al comisiei de investigație CIAS.

Eugen Suciu a declarat că aeronava zbura la o altitudine nepotrivită, sub altitudinea minimă de siguranţă în zonă, deasupra Carpaţilor Meridionali. În timpul zborului, aeronava s-a confruntat cu un givraj sever care a afectat capacitatea carburatoarelor motoarelor, nepermiţând atingerea unei altitudini de siguranţă. Când aeronava ajunge sub viteza de angajare, atunci cade necontrolat.

Raportul în cazul accidentului aviatic din Apuseni arată că motoarele aeronavei s-au oprit din cauza givrajului sever.

Potrivit membrilor comisiei de anchetă, aeronava pilotată de Adrian Iovan s-a prăbuşit în condiţiile în care motoarele s-au oprit din cauza givrajului sever.

În accidentul aviatic produs, în 20 ianuarie 2014 în Munţii Apuseni, au murit pilotul Adrian Iovan şi studenta Aurelia Ion. Totodată, au fost răniţi copilotul Răzvan Petrescu şi medicii Radu Zamfir de la Spitalul Fundeni, Valentin Calu de la Spitalul Elias, Cătălin Pivniceru de la Spitalul ”Sfânta Maria” şi Sorin Ianceu de la Spitalul Municipal din Beiuş, judeţul Bihor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

8 + 9 =