china

Chinezii au cumpărat anul trecut 46 % din produsele de lux la nivel mondial, 78 % dintre achiziții fiind  făcute în afara acestei țări.

Această cercetarea a fost realizată pe baza unor date comunicate de 20.000 de mărci de lux prin care se arată că, în 2015, chinezii au plătit 116,800 miliarde de dolari pentru a achiziționa produsele acestor companii, cu 9,25 % mai mult față de anul 2014.

Dintre aceste achiziții, 22% au fost realizate în China iar marea majoritate, însumând 91 de miliarde de dolari, au fost făcute în exterior. Fenomenul se explică, în bună parte, prin diferențele de preț, unele băuturi alcoolice sau ceasuri găsindu-se în afara granițelor Chinei la prețuri chiar și cu 80 % mai mici.

Este posibil ca o influență să fi avut și campania anticorupție lansată de președintele chinez, Xi Jinping, prin care s-a cerut înalților funcționari să nu se mai afișeze cu haine sau accesorii de lux, consumând băuturi sau alimente foarte scumpe.

Experții de la ”Fortune Character” au constat că tendința chinezilor de a cumpăra produse de lux a crescut în 2015 cu 12,35 % în străinătate și numai cu 3,2 % în interiorul țării prin comparație cu 2014.

Sursa: agerpres.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

5 + 5 =