mae

Ministerul Afacerilor Externe a publicat luni pe site-ul instituției, la secţiunea „Transparenţă decizională”, proiectul de “Ordin al ministrului afacerilor externe prin care se stabilesc documentele care atestă reşedinţa în străinătate.” Proiectul a fost publicat în vederea consultării publice în perioada 8 februarie – 8 martie 2016, pentru pregătirea alegerilor parlamentare ce vor fi organizate anul acesta.

Românii din Marea Britanie pot demonstra că au reședința în acest stat prin: pașaport britanic, colant sau ștampilă aplicată în pașaportul românesc care atestă reședința, colant sau vinietă aplicată în pașaportul românesc privind dreptul de ședere, certificate de înregistrare, autorizația de muncă, documentul care atestă reședința permanentă, documentul care atestă înregistrarea la autoritățile locale privind confirmarea și stabilirea taxelor locale, respectiv adeverința de plată a impozitelor la autoritățile centrale sau locale, permisul de conducere britanic, documentul care conține numărul național de asigurare, document care conține numărul de asigurare, certificat de naturalizare, contract de închiriere a locuinței înregistrat la autoritățile locale, extras de cont bancar curent de la o bancă din Marea Britanie, facturile de plată utilități în Marea Britanie.

Pentru românii din Italia, reședința în această țară poate fi atestată prin: cartea de identitate italiană, pașaportul italian, cartea de identitate italiană pentru cetățenii străini, atestatul de ședere/de înscriere în registrul populației, certificatul de rezidență emis de primăria italiană locală, certificatul de stare civilă privind componența familiei, certificatul cumulativ de stare civilă și reședință ori prin permisul de ședere.

Românii din Spania se pot folosi de următoarele documente pentru a atesta reședința în acest teritoriu: cărte de identitate spaniolă, pașaport spaniol, certificat de cetățean comunitar, certificat de rezident comunitar, carte de reședință, un document care atestă înscrierea în registrul municipal sau cu dovada depunerii actelor în vederea obținerii certificatului, dar și prin certificatul de reședință.

În Franța, românii pot atesta reședința prin: carte de identitate franceză, pașaport francez, titlu de sejur francez (modelul electronic și carte de rezident), recipisă temporară care înlocuiește titlul de sejur expirat sau pierdut, adeverințe, certificate și atestate eliberate de autoritățile locale, prin care primarul/funcționarul primăriei certifică și semnează faptul că solicitantul domiciliază în Franța, certificate sau adeverințe de școlarizare, atestat care conține numărul național de asigurare medicală, ultimul aviz de impozitare, dovada calității de șomer (cu valabilitate de un an), permis de conducere francez, card de asigurare medicală, atestat de domiciliu eliberat de Ministerul de Interne francez, documente eliberate funcționarilor instituțiilor și organizațiilor internaționale cu sediul în Franța.

Lista completă cu documentele care atestă reședința în străinătate în cazul a 143 de state, o puteți găsi aici.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

8 + 8 =