bani

”Veniturile românilor ajung în continuare doar în oarecare măsură pentru acoperirea necesităților zilnice. Astfel, înclinația spre consum nu s-a modificat cu mult nici în trimestrul al patrulea. Aceasta a scăzut, în decembrie, cu alte 1,2 puncte, ajungând la valoarea de -7,6 puncte”,  informează un comunicat de presă GFK.

Deși economia României a crescut considerabil anul trecut, perspectivele economice ale consumatorilor români au scăzut, în decembrie 2015, la valoarea de 10,6 puncte. Un an mai devreme, indicatorul se situa la 17,7 puncte.

Perspectivele economice în scădere au avut o influență negativă asupra așteptărilor consumatorilor privind veniturile. Potrivit datelor GfK, indicatorul a scăzut față de trimestrul anterior cu 6,4 puncte, la 14,9 puncte, valoare din 2014.

Rezultatele studiului GfK Climatul de consum în Europa au la bază un sondaj al consumatorilor efectuat la cererea Comisiei Europene în toate țările Uniunii Europene. Sunt chestionate, lunar, aproximativ 40.000 de persoane din 28 de țări.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

8 + 1 =