Conform „Barometrului de Consum Cultural 2015. Preferințe, practici și tendințe”, lansat astazi de Institutul Național pentru Cercetare și Formare Culturală, in topul consumului cultural al romanilor se afla privitul la televizor (96%), vizionarea de filme la televizor (84%), ascultarea de muzica (75%), lectura de ziare (42%), reviste (32%) sau carti. Conform studiului, 30% dintre romani se uita zilnic cel putin 3 ore la televizor in timp ce 44,6% nu folosesc internetul. 80% dintre romani nu au fost niciodata la un film intr-un cinematograf in 2015 iar 23% dintre acestia nu au participat niciodata in 2015 la o activitate culturala in spatiul public.
Potrivit Barometrului, aproximativ 55% din populație consideră că instituțiile publice de cultură desfășoară o activitate importantă pentru comunitate, 58% dintre tineri au participat la evenimente dedicate artelor vizuale desfășurate pe stradă, iar consumul de muzică clasică a crescut cu 7% în 2015, comparativ cu 2010, în timp ce 79% dintre respondenți nu au știut să numească niciun artist vizual contemporan, iar 80% din populație nu a fost niciodată la cinematograf în ultimul an.
Lucrarea lansata astazi este structurată în opt capitole ce abordează teme precum: management cultural, consum cultural non-public, piraterie digitală, arte vizuale, consum de film și cinema, tineri și creativitate, participare la festivaluri, consum cultural în spațiul public.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.