Care este motivul pentru care merele româneşti nu ajung pe piaţa europeană, în schimb, importăm tot mai multe produse alimentare din alte ţări.

Diferenţa dintre importurile şi exporturile de produse alimentare a ajuns la aproape 500 de milioane de euro. A crescut de şapte ori, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Situaţia este cu atât mai îngrijorătoare cu cât în 2013 şi 2014 situaţia era exact invers. Vindeam străinilor mai multe alimente autohtone decât produsele importate.

În primele 7 luni ale acestui an am importat mâncare în valoare de 3,5 miliarde de euro. Înseamnă o creştere de 11 procente faţă de acelaşi interval al anului trecut.

„Acest consum statisfăcut în principal din import nu este ceva de dorit pentru economie. Ne aşteptăm ca inflaţia să persiste sub nivelul de 2,5 % ţintit de Banca Naţională pe fondul preţurilor importate mici”.

În topul importurilor se află carnea de porc. Consumul anual se ridică la 11 milioane de porci şi este asigurat în proporţie de peste 50 la sută din vecini.

Carnea de porc trece astfel pe primul loc în topul alimentelor aduse de peste graniţă, după ce în prima parte din an importurile au fost dominate de produsele congelate.

Nu stăm bine nici la capitolul fructe şi legume. Lipsa asociaţiilor de producători îşi spune cuvântul.

Importurile cresc şi mai mult în sezonul rece, potrivit digi24.ro. Doar o treime dintre alimentele proaspete vândute în magazine sunt produse la noi.

„În România datorită costurilor cu energia, pentru că în România este mult mai frig ca în alte ţări, atunci producţia în sere este foarte limitată sau aproape inexistentă. Sunt şi produse româneşti, merele păstrate în depozite pot fi vândute şi la un an de la recoltare, sunt o serie de legume, care se pot vinde – morcovul sau ceapa”, spune Achim Irimescu, ministrul Agriculturii.

Polonia produce un sfert din merele din UE, iar România doar 3,6%, potrivit Eurostat.

117 Vizualizări

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

9 + 4 =