Caută
Close this search box.

Homor: Lucrările în regie proprie vor fi finanțate din fonduri europene

 

Lucrările pe care Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) la va executa în regie proprie vor fi finanțate din fonduri europene nerambursabile, în prezent fiind pe listă 15 astfel de proiecte, a declarat joi directorul general al companiei, Cătălin Homor, în cadrul conferinței de prezentare a proiectelor.

„Mare parte din aceste proiecte vor fi finanțate din fonduri europene nerambursabile. O sumă orientativă nu pot să vă dau astăzi pentru că ea va fi determinată după finalizarea studiilor de fezabilitate”, a precizat Homor.

Potrivit sursei citate, prin preluarea acestor proiecte în regie proprie, se intenționează realizarea lor la costuri mai mici față de cele cu care constructorii execută, în mod normal, astfel de lucrări.

Până la finalul acestui an urmează ca în fiecare Direcție Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) să fie înființată o direcție specială care să se ocupe de derularea proiectelor în regie proprie. De asemenea, și în centrala instituției va exista o astfel de direcție, a mai spus Cătălin Homor.

Directorul general al CNAIR susține că pentru implementarea acestui proiect, Compania trebuie să mai angajeze aproximativ 200 de oameni, dar și să cumpere sau să închirieze utilaje.

Pe partea de proiectare, compania se va ocupa doar de proiectele de mici dimensiuni, iar cele de amploare vor fi scoase la licitație.

În prima fază, CNAIR are în vedere realizarea în regie proprie a 15 proiecte, repartizate pe Direcții Regionale.

Astfel, DRDP București va realiza drumul de legătură dintre DN 5 și Vama Giurgiu, Direcția Brașov va lucra la reabilitarea DN 73A și la varianta ocolitoare Făgăraș, în timp ce Direcția Iași se va ocupa de variantele ocolitoare pentru Suceava și Bârlad.

DRDP Craiova va executa varianta ocolitoare Balș și DN 65, Direcția Cluj va avea direcțiile ocolitoare pentru Carei, Zalău și Săcuieni, Direcția Timișoara va lucra la pasajul denivelat pe varianta ocolitoare Arad, la varianta ocolitoare Timișoara Sud și la DN 76 — Ionești — Vârfurile, în timp ce Regionala Constanța se va ocupa de varianta ocolitoare Techirghiol și de reabilitarea DN 2A.

Directorul CNAIR a adăugat că lista va putea fi extinsă, însă nu foarte mult.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri