După ce DNA a început investigații privind licitația de achiziționare a 51 de trenuri de metrou în 2014, din cauza informațiilor scurse către participanți, conducerea Metrorex vrea anularea vechii proceduri și organizarea alteia noi, în care să fie cumpărate doar 26 de trenuri.

Regia de transportul cu metroul Metrorex va renunța la achiziția a 51 de trenuri de metrou în cadrul unei proceduri începute în 2014, însă va demara o nouă procedură în care va cumpăra doar 26 de garnituri. Numărul mai mic de garnituri achiziționate este explicabil prin impărțirea proiectului Magistralei 5 în trei tronsoane, din care ultima Iancului – Pantelimon se va realiza de abia în perioada 2023-2028. ”Așa încât, la momentul actual, avem nevoie de 26 de trenuri de metrou. Noi am făcut o adresă la Agenția Națională de Achiziții Publice pentru a ne lămuri dacă putem să anulăm acea licitație și am primit un răspuns în sensul că acea licitație se poate anula și putem declanșa o nouă procedură de achiziție în contextul noii strategii”, a explicat dumincă directorul Metrorex, Marin Aldea.

Potrivit acestuia, noua licitație ar putea avea loc la începutul lui 2017, iar trenurile cele noi ar putea intra în depoul Metrorex după un an și jumătate — doi ani, dacă nu vor fi contestații, potrivit Agerpres.

În 26 iunie 2014, Metrorex SA a lansat procedura de achiziție publică pentru atribuirea acordului — cadru „Achiziția de trenuri noi de metrou pentru Magistrala 5 Drumul Taberei — Pantelimon”, având ca obiect cumpărarea a cel mult 51 trenuri noi de metrou (a câte șase vagoane).

Procurorii DNA l-au trimis în judecată pe Valeriu Picu, angajat al Metrorex SA, membru al comisiei de licitație, în dosarul privind achiziția de trenuri noi de metrou pentru Magistrala 5 Drumul Taberei — Pantelimon.

El este acuzat de folosire, în orice mod, direct sau indirect, de informații ce nu sunt destinate publicității ori permiterea accesului unor persoane neautorizate la aceste informații.

În dosar a fost deferit justiției și Ovidiu Băncescu, în calitate de reprezentant al Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) SA Bilbao, firmă participantă la licitație, pentru instigare la folosire, în orice mod, direct sau indirect, de informații ce nu sunt destinate publicității ori permiterea accesului unor persoane neautorizate la aceste informații.

Valeriu Picu, angajat al Metrorex SA și membru al comisiei de licitație pentru achiziția de trenuri noi de metrou pentru Magistrala 5 Drumul Taberei — Pantelimon, i-a furnizat informații confidențiale, telefonic și prin email, lui Ovidiu Băncescu, reprezentantul uneia dintre firmele competitoare, care ulterior a fost declarată câștigătoare, potrivit rechizitoriului prin care cei doi au fost trimiși în judecată de procurorii DNA, dat publicității pe 15 decembrie 2015.

 

175 Vizualizări

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

2 + 2 =