Caută
Close this search box.

Porcii canadieni, răsfățați pentru pretenţiosul cumpărător japonez

 

Mii de porci de la câteva ferme din Canada beneficiază de un tratament special pentru că sunt destinați să fie vânduți la prețuri mari pe piața din Japonia, transmite Reuters.

Apetitul crescut al Japoniei pentru carnea de porc de calitatea întâi au dus exporturile Canadei și SUA la niveluri record, astfel că producătorii au început să utilizeze orice avantaj posibil pentru a-și crește cota de piață, precizează Agerpres.

În timp ce majoritatea porcilor crescuți de firma candiană Olymel L.P. sunt hrăniți cu grâu și orz obișnuit, unii de la o fermă din Saskatchewan, care sunt destinați pieței japoneze, beneficiază de o dietă îmbunătățită cu mentă și ghimbir. În plus, porcii care urmează să fie vânduți în Japonia beneficiază de o perioadă de odihnă de 12 ori mai mare înainte de sacrificare decât porcii care vor ajunge pe alte piețe, astfel încât stresul să nu afecteze calitatea cărnii.

„Consumatorii japonezi sunt, probabil, cei mai puternici consumatori de carne de porc din lume și înțeleg diferența de calitate”, a declarat Claude Vielfaure, președintele companiei canadiene de procesare HyLife.

În perioada ianaurie-august 2016, exportatorii americani au livrat pe piața japoneză o cantitate record de 147.000 de tone de carne de porc, potrivit datelor Federației exportatorilor americani de carne (USMEF). În aceeași perioadă, Canada a vândut în Japonia carne de porc în valoare de 679 milioane dolari canadieni (507 milioane dolari SUA), cea mai mare valoare din ultimii 11 ani.

Creșterea exporturilor de carne de porc a fost favorizată atât de modificarea preferințelor consumatorilor niponi, precum și de prețurile favorabile apărute în urma aprecierii yenului în raport cu dolarul american și cel canadian. Potrivit USMEF, carnea de porc se situează pe poziția a doua în topul preferințelor consumatorilor japonezi, după pește.

Ray Price, președintele companiei canadiene de procesare Sunterra Group, susține că clienții japonezi plătesc pentru un kilogram de carne de porc un preț cu până la 1,20 dolari canadieni mai mare decât cumpărătorii canadieni, în timp ce pentru un mușchi de calitate se ajunge la un decalaj de preț de 5,40 dolari canadieni.

Japonia produce puțin peste jumătate din carnea de porc pe care o consumă, fiind limitată de vârsta ridicată a fermierilor precum și de costurile de producție duble comparativ cu cele din America de Nord, susține Takashi Koiso, directorul Asociației crescătorilor de porci din Japonia. În plus, SUA și Canada, primii doi furnizori de carne de porc răcită pentru Japonia, beneficiază și de pe urma liniilor mai scurte de transport decât rivalii europeni, care vând în special carne congelată mai ieftină.

Însă piața japoneză nu este accesibilă oricărui producător, J.H. Routh Packing Company, o companie de procesare deținută de o familie din Ohio, a decis să se limiteze să deservească piața americană și să evite costurile mari impuse de respectarea cerințelor consumatorilor japonezi. „Noi ne-am găsit nișa. Nu ar fi rentabil să încercăm să dezvoltăm o altă piață, pentru care ar trebui să cumpărăm echipamente în valoare de milioane de dolari”, a declarat directorul de vânzări Tony Stearns.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri