Caută
Close this search box.

Românii vor putea compara preţurile din magazine începând de astăzi. Cum procedați

Consiliul Concurenţei a lanstat monitorulprețurilor.info, un site care va afişa preţurile produselor de bază din cele mai importante lanţuri de magazine. Reprezentanţii Consiliului Concurenţei speră că astfel magazinele vor oferi preţuri din ce în ce mai mici pentru a atrage cumpărători.

Pe platforma „Monitorul Prețurilor” sunt afișate prețurile practicate de magazinele Mega Image, Lidl, Kaufland, Selgros, Carrefour, Penny şi Profi pentru minim cinci produse care fac parte din coşul zilnic al consumatorilor români. Atenție, însă! Proiectul este unul pilot și se desfășoară doar în București și Ilfov.

Pentru a utiliza platforma, consumatorii trebuie să intre pe monitorulpreturilor.info, după care trebuie să selecteze zona Bucureşti, iar apoi să aleagă unul dintre sectoare. Poate fi selectat şi judeţul Ilfov, iar apoi una dintre localităţile din judeţ.

De asemenea, clientul poate selecta forma de comeţ: supermarket şi discounter, hipermarket, cash&carry.

Următorul pas constă în selectarea a minimum cinci produse de care consumatorul are nevoie şi apăsarea butonului „căutare”.

Pe site vor apărea apoi două clasamente ale magazinelor din zona selectată: coşul cel mai ieftin (care conţine produsele cu cele mai mici preţuri practicate de retailerii implicaţi şi magazinele în care se pot găsi acestea) şi coşul cel mai bine vândut (care conţine produse brand, nu marcă proprie a magazinelor şi unităţile în care se găsesc aceste produse).

Pe site apar 128 de produse din 64 de categorii. Datele sunt raportate de 303 supermarketuri din Bucureşti şi Ilfov.

Nu toţi retailerii care participă la acest proiect vor afişa preţul pentru fiecare produs în parte, astfel că Mega Image şi Selgros vor afişa preţurile per coş de produse, potrivit digi24.ro.

Lansarea proiectului a fost întârziată un an din cauza reticenţei supermarketurilor de a se implica în proiect. Reprezentanţii acestora s-au temut să nu fie prejudiciaţi dacă pe site apar informaţii eronate sau din cauza faptului că există diferenţe de preţ de la un magazin la altul şi de la un oraş la altul.

FOTO: infoinsider.files.wordpress.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri