Caută
Close this search box.

DSMPB a fost sesizată, dar nu a făcut verificări în spitale înainte de Colectiv

arafat

 

Direcţia de Sănătate Publică Bucureşti nu a făcut controale, înainte de tragedia din Colectiv, în cele 50 de unităţi sanitare cu paturi verificate, deşi au fost semnalate probleme privind igiena, se arată în raportul Corpului de Control al premierului, întocmit în perioada martie-septembrie 2016.

“În ceea ce priveşte inspecţiile efectuate de către DSPMB în unităţile sanitare cu paturi şi UPU/CPU, anterior şi ulterior incendiului de la clubul Colectiv, a rezultat că această instituţie a acţionat în mod diferit, în sensul că anterior acestui eveniment DSMPB nu a prelevat probe pentru control microbiologic (teste sanitaţie, probe apă potabilă, probe alimente), în vederea evidenţierii infecţiilor nosocomiale, de la niciuna din cele 50 de unităţi sanitare cu paturi verificate, deşi au fost semnalate deficienţe în majoritatea spitalelor privind condiţiile igienico-sanitare, sterilizarea şi normele de curăţenie/dezinfecţie. De asemenea, anterior incendiului de la clubul Colectiv, DSPMB nu a efectuat o evaluare/supraveghere a situaţiei infecţiilor nosocomiale în cadrul acţiunilor desfăşurate la spitalele verificate, aşa cum a realizat ulterior acestui eveniment”, se arată în Raportul Corpului de Control al premierului, după verificările efectuate în perioada martie-septembrie 2016, la Ministerul Sănătăţii, la spitalele în care au fost internate victimele de la Clubul Colectiv şi la Direcţia de Sănătate Publică a Municipiului Bucureşti.

Verificările au fost demarate după tragedia de la Colectiv, la acel moment fiind semnatate mai multe cazuri ale răniţilor a căror stare s-a agravat din cauza infecţiilor intraspitaliceşti, precizează Mediafax.

Raportul mai arată că insuficienţa personalului medical cu specialitatea în medicina de urgenţă a condus la înregistrarea unei distribuţii neuniforme a acestuia în spitalele comparabile ca mărime, precum şi la înregistrarea unor inegalităţi în distribuţia personalului medical (medici, asistenţi medicali).

Cât priveşte Ministerul Sănătăţii, verificările au stabilit că “Centrul Operativ pentru Situaţii de Urgenţă (denumit în continuare „COSU”), înfiinţat ca structură funcţională în cadrul Ministerului Sănătăţii, îşi desfăşoară activitatea, în realitate, în cadrul Centrului operaţional naţional din cadrul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă, situat în sediul Ministerului Afacerilor Interne”, motiv pentru care se cere verificarea oportunităţii funcţionării acestei structuri în cadrul ministerului Sănătăţii.

Raed Arafat, secretar de stat în MAI, susţine că raportul prin care Corpul de Control al premierului a constatat mai multe deficienţe la Ministerul Sănătăţii şi la instituţii din subordine, din sfera serviciilor de urgenţă, se bazează doar pe hârtii, recomandările nefiind unele „tocmai corecte”.

„Cei de la Corpul de Control cred că nu au stat de vorbă şi nu au discutat ca să înţeleagă. Dacă ceri doar hârtii şi citeşti hârtii, nu discuţi cu oamenii ca să înţelegi conceptele, ieşi cu recomandări care nu sunt recomandări tocmai corecte. Recomandarea de a întoarce Centrul Operational al Ministerului Sănătăţii ca loc de stat la Ministerul Sănătăţii, unde să stea o singură persoană, şi ruperea de la Centrul comun pe care îl avem acum, nu va face decât să îngreuneze activitatea care o desfăşoară pe situaţiile de urgenţă şi pe asistenţă medicală de urgenţă. Recomandarea, dacă era discutată cu noi, i-am fi explicat de ce aşa era bine, dar nu s-a discutat acest lucru. Raportul nu l-am citit, o să îl citim şi o să îi facem răspuns cu argumentele pe aspectele unde nu ne-au întrebat şi au ieşit cu recomandări”, a spus, luni, secretarul de stat din MAI, Raed Arafat.

Coordonator al Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă (DSU), Raed Arafat susţine că trecerea acestui centru la Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a fost necesară pentru că activitatea ce se afla sub coordonarea lui a fost preluată de DSU. Arafat declară că personalul Centrului Operaţional, deşi îşi desfăşoară activitatea la sediul MAI, raportează conducerii Ministerului Sănătăţii.

„Centrul Operational al Ministerului Sănătăţii a fost înfiinţat când sistemul de urgenţă nu era integrat şi nu aveam în Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă şi serviciile de ambulanţă. Când l-am dezvoltat la Ministerul Sănătăţii l-am dezvoltat în scop de a coordona o anumită parte de activitate, care ulterior a intrat sub Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă. Absurd era ca în Centrul Operational, care este subordonatul Ministerului Sănătăţii, să rămână câte o persoană singură, să răspundă la anumite lucruri unde are rol şi Departamentul şi unde noi în Centrul de Coordonare avem 6-7 persoane, unde am putea să lucrăm mult mai bine în managementul unor situaţii şi unde poate să lucreze comun personalul Departamentului cu personalul Centrului. Personalul Centrului Operational oricum raportează ministrului Sănătăţii, raportează secretarului de stat de la Ministerului Sănătăţii. Deci, locaţia este ceva care permite ca ei să lucreze împreună în loc să stea unul singur la Ministerul Sănătăţii, că e vorba de o persoană la Ministerul Sănătăţii noaptea, şi dincolo să ai 6-7 care îşi fac treaba şi au nevoie să discute şi să stea toată seara să discute la telefoane sau toată ziua, sau să facă lucruri paralele. Ca să evităm paralelismele, ca să evităm ineficienţa, atunci am luat decizia, împreună cu Ministerul Sănătăţii, ca locul unde să existe personalul respectiv să fie împreună cu Centrul Naţional de Monitorizare şi Coordonare pe Situaţii de Urgenţă. Este un lucru foarte normal şi foarte natural, exact cum aducem şi am adus în toată ţara serviciile de ambulanţă şi pompieri în acelaşi dispecerate.Centrul Operational îşi face treaba”, a precizat Raed Arafat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri