România are avantaje mari în fața altor țări din regiune, prin faptul că are stațiuni montane și deschidere la mare, astfel că ar putea să atragă turiștii care aleg, de regulă, Praga și Budapesta pentru city-break-uri, a declarat, miercuri, Kenny Jacobs, directorul de marketing al operatorului aerian Ryanair.

El a fost întrebat, într-o conferință de presă, cât de importantă ar fi pentru turismul românesc existența unui aeroport la Brașov. „Brașov este un loc minunat, am fost acolo. Este unul din locurile din România care pot fi foarte atractive pentru turiști”, a spus acesta, citat de Agerpres.

Jacobs a adăugat că România ar putea face multe pentru turismul din acea zonă dacă ar dezvolta tema vampirilor.

„Ar fi ideal să existe un aeroport în Brașov, pentru ca oamenii să nu fie nevoiți să zboare până la București și apoi să conducă până acolo. Unii nu ar face asta. Cu cât sunt mai multe aeroporturi, cu atât mai bine. Aș pune două aeroporturi la Marea Neagră, aș avea multe aeroporturi în stațiunile de schi, aș încerca să atrag turiștii de city-break la București și în celelalte orașe din România. Budapesta și Praga s-au descurcat cel mai bine din Europa la acest capitol, atrăgând turiștii care vor să meargă în călătorii de trei zile. Dar voi aveți marea, aveți zăpada, acestea fiind două avantaje mari. În plus, prețurile sunt mult mai bune. Un turist care merge la Praga ar putea spune că nu s-ar mai duce acolo niciodată din cauza prețurilor. Bulgaria nu are nimic mai frumos decât România. Deci este posibil, dacă Guvernul investește în modul corect, ca turismul românesc să devină puternic”, a continuat reprezentantul companiei aeriene low-cost.

Anul trecut, în noiembrie, premierul de atunci, Dacian Cioloș, a zburat de la București la Timișoara cu o cursă Ryanair, însă a sesizat ulterior Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor pentru faptul că nu a putut plăti în lei la bordul aeronavei.

Întrebat dacă acum se poate plăti în lei, reprezentantul Ryanair a precizat că acest lucru va fi posibil din acest an și a explicat că, momentan, compania își plătește în euro furnizorii de la sol din România.

Compania a implementat însă o cerință a premierului de la acea dată, și anume ca anunțurile să fie făcute și în limba română. „Feedback-ul pe care ni l-a dat (Dacian Cioloș — n.r.) a fost că nu facem anunțurile în limba română. De atunci, facem și în limba română aceste anunțuri, pe cursele care pleacă din București și unde avem mulți români la bord”, a adăugat Jacobs.

Ryanair operează 21 de rute de pe aeroporturile din România, respectiv Timișoara, București și Craiova. Anul trecut, compania a avut în România 2,6 milioane de pasageri, iar, pentru acest an, estimează o creștere de 40%, după ce vor fi introduse patru noi rute.

„România este una dintre țările cu cea mai mare creștere pentru compania noastră. (…) Aproape jumătate dintre clienții noștri sunt turiști”, a mai spus directorul de marketing al Ryanair.

Compania operează în peste 33 de țări. În 2016, Ryanair a avut 117 milioane de pasageri, astfel că a devansat Lufthansa și a devenit cea mai mare companie aeriană din Europa, a scris Reuters în urmă cu o săptămână.

Kenny Jacobs a mai spus că se așteaptă la o creștere vertiginoasă a turismului în Spania și Portugalia în acest an, destinații unde se vor duce turiștii care preferau până acum Turcia, în special cei din nordul Europei. De asemenea, turismul în Grecia își va reveni față de anii trecuți, când turiștii erau speriați de prezența masivă a refugiaților.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

6 + 4 =