Caută
Close this search box.

Infrastructura feroviară, deşi bolnavă, este ocolită de investiţii şi în bugetul 2017

Motivul pentru care trenurile din Românai circulă foarte încet – se înregistrează întârzieri de sute (!) de minute -, este explicat de toţi specialiştii în domeniu prin slaba calitate a infrastructurii. Pe româneşte: trenul merge încet pentru a nu deraia! Este foarte clar pentru toată lumea că trebuie făcute reparaţii urgent, până nu se înregistrează catastrofe. Ei, bine, în 2017 infrastructura CFR este sărită din nou la capitolul investiţii.

Ministerul Transporturilor a primit suma de 13,76 miliarde de lei (peste 3 miliarde de euro), reprezentând 1,69% din PIB. Faţă de 2016, valoarea este mai mare cu 60%, adică 5,18 miliarde lei (1,14 miliarde euro). Creditele de angajament totalizează 4,9 miliarde lei (un miliard euro), astfel că suma totală alocată este de 18,66 miliarde lei (4,1 miliarde euro) – mai precis 2,3% din PIB.

Doar magistrala 4 de metru şi Podul Cernavodă primesc bani

Pe segmentul de infrastructura feroviară, în cadrul principalelor obiective finanţate prin buget figurează doar proiectul de finalizare a magistralei 4 de metrou cu suma de 325 milioane de lei (71,6 milioane euro) şi proiectul de finalizare a lucrărilor de infrastructură pe podurile Cernavodă şi Borcea, cu suma de 37 milioane lei (8 milioane euro). Un alt proiect stipulat în obiectivele de finanţare este asigurarea gratuităţii transportului CFR pentru studenţi. Restul listei obiectivelor finanţate vizează proiecte rutiere.
În ceea ce priveşte investiţiile necesare pentru infrastructura feroviară pentru perioada 2015-2020, CFR SA, administratorul de infrastructură feroviară, estimează suma este de 11 miliarde de euro, iar pentru perioada 2021-2030, investiţiile necesare se ridică la peste 18 miliarde de euro.

Astfel, pentru perioada 2015-2030, investiţiile necesare pentru infrastructura feroviară se cifreaza la 29,4 miliarde euro. Proiectele vizează lucrări de mentenanţă curentă şi recuperarea întârzierilor la reparaţii, reabilitarea şi modernizarea liniilor principale din reţeaua TEN-T.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri