Caută
Close this search box.

Lobby la Bruxelles pentru crescătorii de oi: „Doar 20% din producția de lapte ajunge în magazine!“

Există la ora actuală circa 14 milioane de oi în România, astfel că există potenţialul ca peste 4,5 milioane de capete să fie exportate anual în țările arabe. Totodată, România este al treilea crescător de ovine din Uniunea Europeană, după Marea Britanie și Spania. Cineva s-ar putea întreba: ce folos, dacă produsele gustoase și sănătoase, fabricate în stânele din inima munților, nu ajung pe rafturile marilor magazine? Euroalesul Daniel Buda, membru în Comisia pentru Agricultură și Dezvoltare Rurală a Parlamentului European, a hotărât să încerce să le dea o mână de ajutor crescătorilor de oi.  „Doar 20% din producția totală de lapte de oaie ajunge să fie comercializată în lanțurile de magazine. În ceea ce privește carnea, dar și brânzeturile de oaie, acestea se regăsesc într-o proporție nesemnificativă la retaileri sau în restaurantele românești. Astfel, 80% din produsele lactate din oaie sunt utilizate de către fermieri pentru consum propriu sau ca o componentă a trocului. Factorul principal care determină un procent atât de scăzut al produselor comercializate este lipsa unor condiții igienico-sanitare corespunzătoare cu normele în vigoare, în majoritatea stânelor din România. Astfel, standardele privind siguranța alimentară sunt deseori încălcate, fermele nebeneficiind de condiții adecvate pentru comercializarea produselor la cele mai ridicate standarde de calitate și siguranță. Acest aspect este determinat cu precădere de situația financiară precară a fermierilor. Ce instrumente are Comisia la îndemână pentru a veni în sprijinul crescătorilor de oi în vederea adaptării lor la standardele impuse?“, a notat euroalesul într-o întrebare scrisă adresată Comisiei Europene.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri