Uzina Roman Braşov a încheiat un contract de 12 milioane de euro pentru livrarea de circa 100 de camioane civile 6×6 în Taiwan. Preţul pe unitate este de 120.000 de euro, ceea ce face ca înţelegerea să valorize 12 milioane de euro. Camionul ce se vinde în Taiwan este unul adaptabil, putând fi folosit ca basculantă, autotractor sau betonieră.

„Este o comandă relativ mare, prima după ceva timp, de camioane civile, pe care vom începe să o onorăm din acest an. Preţul pe unitate este de circa 120.000 de euro”, a declarat directorul fabricii Carol Rugacs.

Camioanele Roman au capacitate de încărcare de 32 până la 40 de tone şi pot fi adaptate la multiple tipuri de transport şi lucrări. Acestea pot fi de tipul basculantă, autotractor sau chiar betonieră.

Termenul de livrare în Taiwan pentru toate cele 100 de camioane nu a fost precizat.

Pe lângă contractul din Taiwan, uzina braşoveană este pe punctul de a încheia o nouă înţelegere cu un partener din Pakistan pentru acelaşi tip de camion, însă cu volanul pe dreapta.

În cazul unui răspuns pozitiv din partea partenerului din Pakistan, se va discuta şi numărul de bucăţi ce urmează a fi livrate.  Potrivit oficialului citat, concretizarea contractului cu Pakistan-ul ar însemna revigorarea uzinei braşovene şi angajări.

În prezent, Roman Braşov lucrează pentru MapN, într-un contract pentru livrarea a 23 de camioane militare, valoarea fiind de aproape două milioane de euro.  Toate camioanele trebuie livrate în acest an.

Contractul cu MApN câştigat anul trecut este primul consistent pentru camioane, din partea Armatei Române, după aproape două decenii de „secetă”. Culmea, dacă pentru MapN, camioanele româneşti nu au mai existat, Armata preferând, în 2015, 29 de camioane de la divizia Defence Vehicles a italienilor de la Iveco, la Braşov au apărut americanii.

Din 2007 şi până în 2011, câteva sute de camioane militare Roman au fost vândute Departamentului de Stat al SUA pentru teatrele de operaţiuni din Irak şi Afganistan.

Roman Braşov a produs primul camion în 1954
Uzina Roman a fost înfiinţată ca fabrică de armament în 1938, iar din anul 1953, după naţionalizare, a fost numită Steagu Roşu şi a început să fabrice autocamioane. Primul astfel de vehicul a fost produs în 1954, iar uzina a început să aibă comenzi tot mai mari. Aşa s-a ajuns ca în 1977 să atingă o producţie record de 33.000 de unităţi pe an. Şi numărul de angajaţi a crescut vertiginos de la un an la altul. Dacă în 1954 fabrica avea 4.400 de salariaţi, în 1978 a ajuns la 26.000. „Steagul Roşu” devenise cea mai mare uzină din Braşov şi un succes peste hotare. Celebrele modele Carpaţi, Bucegi, ROMAN sau DAC aveau mare căutare la export în state precum Ungaria, RDG, Polonia, Statele Unite sau Grecia.

Declinul uzinei a început după anul 1990, iar comenzile au tot scăzut. În 2004, uzina a fost privatizată şi mii de oameni au fost daţi afară. Acum doar 500 de oameni mai lucrează la Roman. Ultimul an cu profit a fost 2009, iar acum compania are datorii de 120 de milioane de lei. Fabrica este în insolvenţă şi reorganizare din 2014.

 

 

494 Vizualizări

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

2 + 7 =