Caută
Close this search box.

Petiţie pentru o lege de prevenire a abuzurilor în şcolile speciale pentru copii cu dizabiliăți

 

Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilităţi (CEDCD) anunţă că peste trei mii de persoane au semnat petiţia online iniţiată de ONG în urmă cu trei zile, ca urmare acuzaţiilor de abuz aduse cadrelor didactice de la Şcoala Specială nr. 4 din Bucureşti.

„Această petiţie reprezintă calea prin care încercăm să determinăm Ministerul Educaţiei şi Guvernul României să emită un act normativ prin care să instaurăm un mecanism strict de monitorizare a acestor şcoli şi de prevenire a abuzurilor. Ne dorim ca pentru cei 30.000 de copii cu dizabilităţi izolaţi în şcoli speciale să avem cel puţin 30.000 de oameni, care spun: Opriţi abuzurile în şcolile speciale”, transmite ONG-ul.

Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilităţi (CEDCD) vine cu noi precizări li imagini referitoare la modul în care sunt trataţi elevii la Şcoala Specială nr. 4.

„Bătăile, agresiunile fizice, verbale şi emoţionale precum şi folosirea copiilor la diferite tipuri de muncă, neprevăzute în programa educaţională* (Video ataşat – copiii cară mâncarea pentru cantină, cantină la care mănâncă profesorii mai mult decât elevii din bugetul alocat exclusiv pentru copii), sunt prevăzute şi pedepsite de legea penală, dar şi de o serie de legi speciale, precum şi de marea majoritate a Convenţiilor internaţionale la care România este parte. Niciuna dintre aceste forme de abuzuri nu poate fi asimilată terapiilor de recuperare, nu numai din punct de vedere legal, dar şi din punct de vedere al psihopedagogiei copilului cu nevoi speciale”, susţine CEDCD, prezentând astfel noi înregistări video.

Un profesor de la Şcoala Gimnazială Specială nr. 4 a fost înregistrat de către un paznic al unităţii de învăţământ în timp ce explica cum îi bate pe elevii cu dizabilităţi. Înregistrarea a ajuns la Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilităţi. Profesorul care activează de trei ani în şcoala respectivă se apară spunând că nu îi bate pe elevi, dar că unii dintre ei merită să fie loviţi. În urma apariţiei înregistrării, unitatea şcolară a demarat o anchetă internă, verificări fiind făcute şi de Inspectoratul Şcolar, Direcţia de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 4 şi Avocatul Poporului. Poliţia a deschis o anchetă pentru rele tratamente aplicate minorului.

Gabriel Ispas, secretar de stat în Ministerul Educaţiei a declarat, sâmbătă, că luni va avea primele concluzii ale evaluării pe care Inspectoratul Şcolar Bucureşti o face la Şcoala Specială nr. 4 din Capitală, unitate la care se face cercetări pentru rele tratamente aplicat minorilor. Secretarul de stat a precizat că urmează să aibă o întâlnire Daniel Băluţă, primarul sectorului 4, pentru a găsi soluţii de remediere a situaţiei de la unitatea şcolară.

Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilităţi cere Guvernului României şi Ministerului Educaţiei, până la demararea procesului de reformă în sistemul de educaţie conform obligaţiilor României, emiterea unui act normativ în regim de urgenţă, care să prevadă: instalarea de camere video în toate cele 176 de şcoli speciale din Romania, demararea unei anchete exhaustive în şcolile speciale din România cu privire la situaţia abuzurilor împotriva elevilor, demararea unui program naţional de evaluare psihologică a personalului didactic şi nedidactic din şcolile speciale din Romania cu experţi evaluatori independenţi, elaboararea unui plan de măsuri de prevenire a abuzurilor şi violenţelor în şcolile speciale, acordarea accesului reprezentanţilor societăţii civile în unităţile de învăţămînt special din România pentru efectuarea de vizite de moinitorizare conform prevederilor Art. 33 din Convenţia ONU pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilităţi, ratificată de Romania prin Legea 221/2010.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri