Caută
Close this search box.

Sute de mii de români, la Înviere. Președintele Iohannis a participat la slujba de la Sibiu

Sute de mii de ortodocși și catolici au participat la slujba de Înviere, care deschide sărbătorile pascale. Credincioșii creștini de toate riturile încep duminică sărbătorile pascale ce se desfășoară pe durata a trei zile. Paștele este considerată cea mai importantă sărbătoare creștină și semnifică Învierea lui Iisus Hristos

Patriarhul României, Daniel, a oficiat slujba de la Patriarhie, unde au participat sute de mii de credincioși.

Sibiu

Preşedintele Klaus Iohannis şi soţia sa a partcipat la slujba de Înviere de la Biserica Romano-Catolică ”Sfânta Treime” din Sibiu, şeful statului urându-le românilor ”sărbători fericite, bucurii şi pace sufletească”, scrie News.ro.

Constanța

Câteva mii de credincioşi participă la slujba de Înviere la Catedrala Arhiepiscopală din Constanţa, oficiată de către un sobor de preoţi în frunte cu arhiepiscopul Tomisului, Lumina Sfântă fiind adusă şi în acest an din largul Mării Negre de către IPS Teoosie. Acesta a coborât dintr-o barcă în apropierea Cazinoului, ţinând în mână un felinar cu o lumânare aprinsă.

Foto: Patriarhia.ro

Un răspuns

  1. 25 Aprilie 2011 – 17:56 (pag. mircea Batranu)

    pentru ca a fost pastele , pe o alta pagina s-a pus in „scena” filmul „Jesus Christ Superstar”, la care am facut un comentariu, pe care il postez mai jos:

    Un film (opinie personala) nu prea stralucit, saracia decorurilor (confectionate) impune idea unei finantari precare, desigur din cauza temei si a timpului respectiv, cand si in occident nu era prea usor sa fii blasfemitor!
    Sound-track-ul este – in cateva sectiuni- peste medie, vocea lui “Iuda” prefigureaza (cu restrictiile inerente) pe cea a lui “Christian” din unul din filmele despre Moulin Rouge (cel cu mosiereasa “australiana”, Nicole Kidman !) iar vocea feminina (M.Magdalena) are uneori inflexiuni care o apropie de (cea mai mare voce femininaa tuturor timpurilor) Celine Dion si alteori, de Vanessa Williams (in Pocahontas), iar partea orchestrala (la scena cand Jesus canta “Take me now,/Before I change my mind”) desi foarte scurta, este -intr-adevar- excelenta, cea ce-mi aminteste de o partitura de chitara ( in “Lay it on the Line”, Triumph, Rik Emmett) , care daca ar fi fost macar extinsa (daca nu si imbogatita) macar cu 1/2 minute, ar fi putut fi No. One, in solo chitara, oricum este printre primele 4-5, probabil, pentru cei mai multi Deep Purple cu partitura de chitara din “Smoke on the Water”, ramane inca pe primul loc, chiar in ciuda la Q(Magazine).In general muzica este de chitara rece, cu ritmuri destul de spaniole, iar fata lui Jesus, la o anume scena, iti “sare” memoria vizuala la 3 fete celebre, Tom Cruise (in The Last Samurai), Edward Norton (in “American History X”, chiar si fara plete) si George Harrison, cantand la sitar.
    Totusi, la timpul respectiv, critica a fost buna, poate si pentru faptul ca in aceiasi luna un alt Jesus (opera rock ,deasemeni, nu muzical) a fost produs, si anume “Godspell”, un film mult mai bogat in decoruri (chiar daca cu o lipsa totala de oameni), total urbanizat si hippizat, insa -din pacate- se pare ca producatorul a facut acest film ca o promisiune pentru nepotei, filmul fiind din seria “Biblia, pe intelesul celor mici”.
    In J C S mi se par interesante 2 idei :
    -prima, este vizualizarea sinuciderii lui Iuda, pe un varf de deal nisipos, inconjurat de alte dealuri la fel de sterile, si el spanzurat de un pom uscat, per total, imaginea da impresia de desert extraplanetar, cea ce impune idea dorita, adica a izolarii totale a lui Iuda,
    – iar a doua, este scena luarii “Cinei cea de Taina” in natura, in mijlocul unei livezi de maslini, cea ce cred ca aste mai aproape de adevar
    Din punct de vedere social, filmul are o replica imbatabila, care este de fapt chintesenta supravietuirii poporului evreu, replica e data de un “mare preot”, care zice If we have to last at all, We cannot be divided”, lozica perfect personificata si de actualul popor evreu, aproape de neregasit la romani.
    In sfarsit, filmul este “lucrat” destul de simplist, meritul cel mare vine din curajul de a-l face si din controversa starnita, post lansare. Sunt aproape convins ca “acolo sus , cineva” … se gandeste serios la un remake mult mai dens.

    PS
    coregrafia filmului este de foarte multe ori excelenta si chiar foarte indrazneata si provocatoare, avand in vedere „epoca” si tema „sfanta” a filmului

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri