Camera Deputaţilor a scos la consurs 20 de posturi vacante de ghid – consultant şi 2 posturi de ghid – expert, pe perioadă nedeterminată, potrivit unui anunţ postat pe site-ul instituţiei, măsura fiind luată după ce organizarea de tururi turistice a fost sistată întrucât nu mai existau ghizi.

Nu este prima oară când se organizează un concurs pentru ocuparea acestor posture, dar prin cine ştie ce “minune” nici un candidat, deşi au fost cu zecile, nu au fost pe gustul organizatorilor.

Şi de data aceasta, condiţiile de participare la concurs pentru postul de ghid – expert impun, printre altele, studii superioare absolvite cu diplomă de licenţă, vechime în specialitatea studiilor de minimum 2 ani şi cunoaşterea a 2 limbi străine la nivel avansat, dintre care una de circulaţie internaţională.

Concursul pentru postul de ghid – consultant se va desfăşura în 19 aprilie, iar concursul pentru postul de ghid – expert se va desfăşura în 11 aprilie. Înscrierea la concurs se face la sediul Camerei Deputaţilor din Palatul Parlamentului, pâna în data de 4 aprilie.

Statutul pe care îl are ocupantul acestui post este acela de personal contractual, statut reglementat prin Codul muncii.

Palatul Parlamentului nu a mai organizat tururi turistice întrucât, de la 1 februarie, a rămas fără ghizi, Biroul permanent al Camerei fiind convocat cu scopul de a rezolva această „situaţie de urgenţă administrativă”, a declarat, pe 6 martie, secretarul acestui for, Ioana Bran, reaminteşte Mediafax.

„Va fi un Birou permanent al Camerei pentru o situaţie de urgenţă administrativă. Din 1 februarie nu mai sunt ghizi pentru vizitele în Palatul Parlamentului şi, atunci, se găseşte o soluţie pentru această problemă”, a spus în amrtie secretarul Camerei, Ioana Bran.

Întrebată de ce nu mai sunt ghizi, aceasta a răspuns: „Din cauza contractelor de colaborare. Nu se mai poate (în baza acestor contracte, n.r.) şi atunci, probabil, se va face o modificare în structura de organizare pentru a-i angaja efectiv. Se va face un concurs”.

Activităţile de vizitare a Palatului Parlamentului, cu ghizi, au fost reluate la începutul lunii martie, dar nu la capacitate maximă, deoarece nu au fost încă finalizate concursurile pentru angajare.

Secretarul Camerei Deputaţilor, Ioana Bran, a precizat, în 7 martie, că în statul de funcţii al Centrului Internaţional de Conferinţe vor fi introduse 22 de funcţii pentru ghizi, prin reorganizarea unor posturi deja existente.

„Practic se va ajunge de la 110 angajaţi la 127. Modificările propuse se vor suportă din bugetul de venituri şi cheltuieli al activităţii proprii şi se încadrează în prevederile bugetare deja aprobate în anul 2017”, a spus Ioana Bran.

Potrivit acesteia, în cadrul Biroului Permanent a fost solicitat avizul pentru modificarea anexei structurii organizatorice a serviciilor Camerei Deputaţilor şi a anexei statului de funcţii al serviciilor Camerei Deputaţilor, aceste modificări urmând a fi aprobate de plenul Camerei, cu avizul Biroului Permanent.

„În perioada 2012 – 2016 aproximativ un milion de turişti au vizitat Palatul Parlamentului prin compartimentul Vizite. Până în prezent, serviciile de ghidaj al turiştilor au fost organizate şi asigurate de un număr de aproximativ 50 de ghizi, colaboratori externi”, a mai spus Ioana Bran.

121 Vizualizări

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here