Bucureştiul ar putea fi paralizat imediat după sărbători de către taximetrişti, dacă aceştia nu primesc un răspuns de la Guvern în privinţa scoaterii în afara legii formelor de transport public neautorizat, de genul UBER. România nu este singura ţară în care taximetriştii protestează împotriva acestei aplicaţii. În mai multe state sau capitale europene, UBER a fost interzisă prin lege sau prin hotărâri judecătoreşti, după ce taximetriştii au protestat.

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) cere guvernului o legislaţie privind eliminarea pirateriei în transportul public privat, inclusiv obligarea autorizării aplicaţiilor de tip UBER. ”Cât timp există o legislaţie naţională, nu este posibil ca unii transportatori să se supună legilor şi alţii să funcţioneze sfidând aceeaşi legislaţie, fără a fi sancţionaţi. Aşteptăm până pe 16 aprilie o Ordonanţă de Urgenţă pentru eliminarea pirateriei din transporturile rutiere, iar în cazul în care aceasta nu va fi dată de guvern, COTAR va organiza acţiuni de protest”, a declarat Vasile Ştefănescu, preşedintele COTAR.

Precizăm că UBER s-a retras din Danemarca după ce guvernul a anunţat reglementări care impun licenţierea maşinilor folosite ca taxiuri, precum şi instalarea de senzori pentru scaune şi aparate de taxat, în loc de calculul făcut de telefonul mobil. Acelaşi lucru s-a întâmplat şi în Ungaria, după înăsprirea legislaţiei. UBER a fost interzis recent în Italia şi în Germania, printr-o decizie a instanţei.

În SUA şi în Australia, autorităţile au stabilit că dacă un pasager plăteşte pentru a fi dus din punctul A în punctul B, UBER este în mod clar un serviciu de taximetrie, deci trebuie să se supună legilor specifice.

La noi în ţară, judecătorii Curţii de Apel Cluj au dat, în mod surprinzător, o sentinţă favorabilă UBER, ce contrazice toate celelalte decizii internaţionale, stabilind că UBER gestionează o platformă tehnologică, activitate care nu poate să echivaleze „cu activităţi de transport public”. „Activităţile desfăşurate de pârâte, constând în punerea în legătură a unor persoane cu alte persoane, pentru satisfacerea unor nevoi economice reciproce, privind deplasarea de la A la B nu echivalează cu activităţi de transport sau activităţi de transport public”, a motivat Curtea de Apel Cluj.

De precizat că în România activitate UBER este coordonată din primăvara anului 2015 de către Nicoleta Schroeder Diaconu, fiica fostului preşedinte ANAF, Gelu Ştefan Diaconu. Conform presei, Nicoleta Schroeder Diaconu este căsătorită cu avocatul american Wesley Elijah Schroeder şi are un MBA la Universitatea Carnegie Mellon din SUA.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

9 + 7 =