Primarul Emil Boc a dispus constructorilor Podului Traian din Cluj-Napoca, inaugurat vineri, să stea sub pod la trecerea primelor maşini, pentru a testa rezistenţa. ”Vom generaliza această măsură la alte lucrări similare”, a spus edilul citat de presa locală.

Emil Boc a participat, vineri, la inaugurarea unui pod peste Someş, Podul Traian, investiţie care se ridică la 6,5 milioane de lei şi care a început în august 2016, înlocuind vechiul pod construit în anii 1930.

Edilul a dispus constructorilor să stea sub pod la trecerea primelor maşini, ca metodă de testare a rezistenţei podului.

”A fost o modalitate originală de a testa noul Pod Traian şi îl vom generaliza în viitor acest procedeu la alte lucrări similare. Constructorul şi-a asumat calitatea lucrărilor şi a fost prezent sub pod la trecerea primelor maşini, iar podul a rezistat cu bine. Să sperăm că podul va rezista 100 de ani, aşa cum a rezistat peste 85 de ani vechiul pod. Lucrările la noul Pod Traian au costat 6,5 milioane de lei şi au început în august 2016. Podul are patru benzi de circulaţie, piste pentru biciclete, trotuare pietonale cu loc de promenadă. De sâmbătă se va relua pe pod şi circulaţia mijloacelor de transport în comun”, a spus Boc.

Boc se înșeală, nu este original

Această metodă a fost folosită cu 122 de ani în urmă de inginerul Anghel Saligny, la inaugurarea podului de peste Dunăre, de la Cernavodă. Pentru testarea rezistenței podului feroviar, după ce s-a bătut ultimul nit din argint, a trecut un tren format din 15 locomotive grele. Convins de calitatea construcţiei sale, Saligny s-a urcat cu alţi muncitori de rând într-o şalupă pe care a ancorat-o chiar sub pod. Practic, Saligny a garantat cu propria sa viaţă calitatea podului, iar convoiul de locomotive a trecut cu bine pe celălalt mal al Dunării. “Ştiam că va ţine!”, a fost reacţia lui Saligny.

Podul Traian are garanție 50 de ani

Potrivit lui Boc, vechiul Pod Traian, situat în Piaţa Mihai Viteazu din Cluj-Napoca, a fost construit între 1928 – 1931, costând, la acea vreme, 6,6 milioane de lei.

Directorul firmei care a construit Podul Traian, Grigore Vădean, a declarat, la rândul său, că noul pod are o durată de viaţă de 50 de ani, dar s-a declarat convis că va rezista mai mul timp.

”Este cel mai frumos pod pe care l-am construit, are o lungime de 34 de metri”, a spus Vădean.

La inaugurarea podului, Emil Boc a premiat primul şofer care a trecut cu maşina, acesta primind o diplomă, o cravată şi un album al municipiului Cluj-Napoca.

Podul Traian a trebuit înlocuit din cauza stării de degradare iar în anul 2013 o femeie era să cadă în râul Someş după ce a căzut într-o groapă din trotuarul podului.

Foto: Mediafax

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

2 + 5 =