Caută
Close this search box.

Guvernul vrea să facă licitații pentru drumuri cu firmele de casă, interzicându-i pe contestatari

Premierul și ministrul Transporturilor vor să pună pe lista neagră 14 firme de drumari care fac contestații la licitațiile Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Firmele contestatare ar urma să aibă interdicția de a mai participa la licitații, lăsând astfel liber firmelor de ”casă”, adică agreate de Guvern, ceea ce este ilegal.

Totodată, Executivul urmărește să interzică contestarea licitaților, ceea ce este iarăși ilegal.

Tot ceea ce se poate face, – potrivit unei legi care de altfel există, dar nu s-a aplicat niciodată – este să se impună contestatorului o taxă de contestație (un procent din valoarea lucrării) care să îi taie cheful de ceartă, a declarat Cătălin Ionescu pentru MagnaNews, fost director al Administrației Străzilor București.

La o conferinţă susţinută miercuri la Ministerul Transporturilor, premierul Mihai Tudose a afirmat că Guvernul vrea să facă publice numele firmelor care nu au respectat termenele şi condiţiile din contractele semnate cu statul, urmând ca acestea să aibă un cazier de care se va ţine cont ulterior.

”Vom alcătui un cazier al firmelor care nu au respectat contractele. Sunt firme care au nenorocit proiecte. (…) Numele lor va fi făcut public”, a afirmat Tudose.

La rândul său, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a afirmat că i-a dat premierului o listă cu 14 firme care nu au respectat contractele semnate.

”I-am dat premierului lista cu cele 14 firme. Lista va fi trimisă la Agenţia pentru Achiziţii Publice (ANAP), iar aceste firme ar putea să nu mai poată participa la licitaţii pentru proiecte din infrastructură în următorii doi ani”, a declarat Cuc.

Ministrul a afirmat că instituţia va lua măsuri pentru a rezolva problemele cauzate de firmele care depun foarte des contestaţii şi care, astfel, blochează sau întârzie foarte mult proiectele de infrastructură.

Există însă câteva probleme privind astfel de liste negre și aplicabilitatea acestora. Una dintre acestea este faptul că dacă se ține cont de acestea s-ar putea ca România să rămână fără constructori de autostrăzi. Spre exemplu Astaldi, firmă care are în prezent numeroase contracte în România a fost în anii 2000 în centrul unui scandal privitor la repararea autostrăzii București-Pitești, fiind parte a consorțiului Federici Astaldi Todini (FAT).

Firma Salini Impregilo nu numai că a realizat lucrările de proastă calitate de pe autostrada Sibiu Orăștie, lotul 3, dar are în lucru încă un tronson de autostradă între Lugoj și Deva.

Razvan Cuc nu este singurul care a invocat înființarea unei liste negre a constructorilor.  În urmă cu trei ani, premierul Victor Ponta cerea punerea firmelor care nu se achită de sarcinile lor pe o listă neagră. Acestea urmau “să nu mai primească nici un contract cu statul român”.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri