Euroalesul Daniel Buda a transmis o scrisoare oficială comisarului european pentru transporturi, Violeta Bulc, în care îi transmite că „pachetul rutier propus de Comisia Europeană afectează industria transporturilor rutiere din România şi din statele din Europa de Est“.

„Reprezentanţii Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) mi-au solicitat sprijinul după recenta publicare a pachetului de inițiative legislative ale Comisiei Europene în domeniul transportului rutier, sub denumirea «Europe on the move/ Europa în mișcare» din 31.05.2017. Aceste iniţiative sunt considerate de către UNTRR drept nefavorabile transportatorilor români și est-europeni. De asemenea, Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România reclamă o serie de măsuri protecţioniste care au fost preluate de către Comisia Europeană în propunerile sale de modificare a legislației europene în transporturi. Măsurile vizează, printre altele: – restricționarea cabotajului la 5 zile, sub limita actuală de 7 zile şi contrar obiectivelor Cartei Albe privind liberalizarea transporturilor; – interzicerea odihnei săptămânale în cabina vehiculului, conform legilor naționale adoptate de Franța și Belgia (2014) și, recent, de Germania (2017); – transportatorilor români şi est-europeni li se va impune să plătească aceluiași șofer, salariile minime din Germania, Franța, Italia, Austria, Olanda, Luxemburg pentru transporturile rutiere internațional operate pe teritoriul acestor state. În acest context, Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România se întreabă dacă mai este încă realizarea pieței unice a transporturilor rutiere în UE un obiectiv pentru Comisia Europeană? Actualele propuneri ale pachetului rutier al CE vizează o creștere a costurilor de operare pentru transportatorii din ţările din Estul Europei, respectiv o egalizare a condițiilor de operare între transportatorii din Est şi Vest, condiție care ar fi trebuit să conducă la liberalizarea pieței transporturilor rutiere și nu la o creștere suplimentară a limitărilor cantitative aduse transportului rutier internațional în UE, prin actualele măsuri propuse de CE. Înainte de a alege viitorul pieței europene a transportului rutier, este necesară o evaluare a impactului acestor propuneri legislative ale CE. Iar acest lucru trebuie să se întâmple nu după modificarea Regulamentelor europene, când industria de transport rutier din Europa de Est ar putea fi deja extrem de afectată“, a explicat europarlamentarul.

„UNTRR este, de asemenea, revoltată de faptul că CE nu a ţinut cont de numeroasele intervenții comune ale guvernelor și ale parlamentarilor din statelor din Europa de Est, ignorând acțiunile de protest ale transportatorilor rutieri din numeroasele capitale, precum și plângerile adresate instituțiilor europene de UNTRR, alături de celelalte asociații de profil din Estul Europei. În virtutea prerogativelor de care dispun, am solicitat doamnei Comisar Bulc, să îmi comunice care vor fi demersurile pe care le va întreprinde astfel încât viitoarea legislație europeană să faciliteze și nu să blocheze transporturile rutiere internaționale și piața unică a UE, apărând totodată interesul ţărilor afectate de posibilele măsuri. În acest moment de răscruce pentru viitorul UE, statele membre sunt mai puternice dacă sunt unite iar acest lucru poate fi realizat numai prin aplicarea unor norme care să genereze o Europă competitivă și nu în scopul diluării proiectului european“, a mai declarat Buda.

222 Vizualizări

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here