Caută
Close this search box.

ANAT: Agențiile de turism afectate de plata defalcată a TVA

Plata defalcată a TVA, reglementată recent de Guvernul Tudose, va avea efecte negative majore, în lipsa unei analize de impact, iar agențiile de turism care activează în România vor fi grav afectate, atrage atenția Asociația Națională a Agențiilor de Turism (ANAT).

”Eventuala aplicare a ordonanței va aduce costuri suplimentare agențiilor care, într-un final, se vor traduce prin pierderi de clienți. Acest lucru va fi determinat de alocarea de resurse umane suplimentare, creșterea numărului de tranzacții bancare, implicit a dublării costurilor bancare aferente, creșterea prețurilor din cauza creșterii costurilor agenției, închideri voluntare de companii și faliment în lanț. Nu în ultimul rând, există riscul major de eroare dat de sistemul extrem de complicat, ce va genera amenzi și penalități foarte mari, dar și riscul de pierdere a clienților în favoarea agențiilor de turism cu sediul în afara României, agenții care nu vor avea proceduri atât de complicate”, precizează un comunicat de presă ANAT.

Asociația susține că va crește și numărul de operațiuni și documente de procesat și verificat, iar activitatea de zi cu zi a firmelor se va îngreuna, mai ales că viramentul TVA trebuie efectuat în trei zile lucrătoare de la data încasării.

„Considerăm că această măsură ar leza grav tocmai activitatea contribuabililor corecți, cu precădere a IMM-urilor românești. Defalcarea TVA va afecta atât plățile realizate de companie, cât și încasările de la client. Mai exact, agențiile vor face două plăți în loc de una singură, în două conturi diferite, astfel timpul necesar gestionării și contabilizării facturilor de furnizor va crește. Să nu uităm plățile prin card, la care de asemenea trebuie determinat zilnic TVA-ul încasat pentru efectuarea viramentului, în aceleași trei zile lucrătoare de la data încasării’, explică Alin Burcea, președintele ANAT.

În viziunea șefului ANAT, prevenirea și combaterea evaziunii fiscale trebuie susținută, însă, pe de altă parte, solicită Guvernului consultarea cu mediul de afaceri pentru o mai bună înțelegere a activităților companiilor înainte de luarea și implementarea unor decizii pripite care vor afecta direct firmele românești.

”Vom plăti comisioane suplimentare băncilor. Mai mult, în mare, din contul special de TVA se pot face plăți doar pentru plata TVA la furnizori și buget. Pentru orice alte situații este nevoie de aprobarea ANAF. Dacă într-o anumită perioadă, TVA-ul ce trebuie plătit pentru achiziții este mai mare decât TVA-ul încasat ajungem în situația în care companiile vor plăti TVA la furnizori din alte conturi. Ulterior, când vom încasa TVA de la clienții noștri, banii pentru acel TVA sau o parte din ei vor fi blocați în contul de TVA. Pot rămâne astfel blocate resurse ale firmei, bani pe care i-am utiliza în mod normal pentru alte plăți”, susține Burcea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri