Caută
Close this search box.

Masterplanul de dezvoltare a CFR: Trebuie să dispară 50% din calea ferată a României!

Alianța Națională Sindicală Feroviară (ANSF) atrage atenția asupra intenției Masterplanului de eficientizare și dezvoltare a transportuirlor din România de a scoate din circuit jumătate din căile ferate. De ce? Pentru a nu mai fi nevoie să le repare!

Master planul Ministerului Transporturilor pentru următorii trei ani pune degetul pe rană în ceea ce priveşte transportul pe calea ferată în ţara noastră. Cităm: ”Sectorul feroviar din România este într-o criză generalizată. Sistemele de reglementare, organizare şi management care sunt în vigoare în present nu reuşesc să asigure eficienţa, competitivitatea şi responsabilizarea de care este nevoie. Managementul companiilor pulbice este ineficient”. Criza generalizată la CFR este descrisă astfel: ”Serviciile necompetitive de transport călători între principalele oraşe din România, ca rezultat al vitezelor de circualţie mici şi frecvenţelor scăzute ale trenurilor, au avut ca şi consecinţă o cotă de piaţă sub potenţialul sectorului de transport feroviar de călători”.

Pe scurt, transportul de călători pe căile ferate are un potenţail bun, dar nu poate fi fructificat de CFR din cauza managementului defectuos care a dus la o criză generalizată în acest domeniu.

CFR merge din rău în mai rău

Concret, transportul pe calea ferată a devenit periculos pentru călători în ultimii ani. Practic, se circulă încet şi puţin pe căile noastre ferate pentru că altfel trenurile riscă să deraieze! Dar, dacă trenurile merg încet şi rar, călătorii se orientează spre transportul rutier – iar CRF merge din rău în mai rău.

În acest context, ce decizie ia Ministerul Transporturilor pentru rezolva situaţia în Master plan? Trage la răspundere vinovaţii pentru ”criza generalizată”? Nu! Schimbă „managementul ineficient”? Nu! Măreşte investiţiile pentru reparaţii şi modernizări? Vai, nu! Scoate din trafic 50% din totalul căilor ferate, pur şi simplu, pentru a nu mai fi nevoit să investească în ele ! Şi uite cum s-a eficientizat managementul!

”Reţaua de Cale Ferată Română nu trebuie redusă, așa cum prevăzută de Master Plan, dimpotrivă. De asemenea, subvenţia pentru calea ferată trebuie să vină la timp, pentru a nu îi pune în imposibilitate pe operatori să îşi mai plătească furnizorii, adică motorina şi energia electrică. Avem ateliere de reparaţii locomotive în insolvenţă, deşi, dacă salariaţii acestora ar lucra 10 ani neîntrerupt, nu ar putea termina de reparat toate locomotivele care au nevoie de intervenţie. Acestea sunt problemele reale”, a spus Maxim Rodrigo Gabriel, preşedintele ANSF.

UE vrea să-şi mărească reţeua de căi ferate, noi o scurtăm

Contextul internaţional în care ţara noastră renunţă la jumătate din căile sale ferate este unul în care transportul ieftin pe trenuri ar urma să se dezvolte foarte mult.

Conform programului „Transporturi 2050”, Uniunea Europeană îşi propune pe termen lung, realizarea unei rețele feroviare europene de mare viteză și, pe termen mediu (până în 2030), triplarea lungimii rețelei de mare viteză și menținerea unei rețele feroviare dense în toate statele membre – inclusiv România. De asemenea, se preconizează că, în 2050, cea mai mare parte a transportului de pasageri pe distanțe medii se va realiza cu trenul. Master planul românesc este în totală disonanţă cu aceste proiecte continentale.

 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri