Sămbătă, 23 septembrie 2017, are loc al unsprezecelea Marș al Bicicliștilor din București. De la ora 14.30 sunt așteptați toți cei care se simt stingheri într-un oraș al mașinilor și vor să ceară un #oraspentruoameni.

Marșul este un protest împotriva administrației locale, cea care, spun organizatorii, și-a câștigat, pe bună dreptate, supra-numele de Primăria Zero!

După ce a uimit o țară întreagă, susținând că va rezolva problema traficului din București în 6 luni, promisiunile Gabrielei Firea au curs lanț, în cele 450 de zile de mandat. Totuși, măsurătorile companiei de echipament de navigație Tom-Tom au arătat că în 2016 a avut loc cea mai accentuată creștere a congestiilor din ultimii 5 ani (7%), demonstrând faptul că lucrurile s-au înrăutățit, se arată într-un comunicat al organizatorilor marșului trimis la redacția magnanews.ro.

În ciuda agravării situației, administrația Firea nu a făcut nimic pentru a reduce problemele generate de trafic. Mai grav este faptul că Primăria Capitalei, prin realizarea defectuoasă a benzii RATB din zona Băneasa, a reușit să compromită idee necesității acestui tip de amenajări. Printre cele mai grave erori sunt lipsa de comunicare și neînțelegerea modului în care se deplasează oamenii.

Astfel, Primăria a implementat câteva frânturi de benzi dedicate transportului public, între Băneasa și stația de metrou Aviatorilor, fără să informeze cetățenii și fără a le oferi posibilitatea să își programeze călătoriile în funcție de noile amenajări. Administratia Firea nu cunoaște un lucru esențial când vine vorba de nevoile oamenilor: pentru a putea face transferul de la autoturism la transportul public în Băneasa, de unde începea banda RATB, ei aveau nevoie de un loc unde să poată lăsa mașinile. (amenajări de tip Park&Ride)

Banda RATB a fost desființată în prima zi de muncă de la darea în folosință (luni) fără să existe vreun semnal că Primăria intenționează să realizeze corect astfel de lucrări.

Nici în privința infrastructurii pentru biciclete Primăria Capitalei nu face nimic. Totuși, asta nu o împiedică pe doamna Primar Firea să emită regulat comunicate către presă prin care să precizeze cât de important este mersul cu bicicleta și să își afirme susținerea pentru cei care aleg acest tip de deplasare. Mai mult, în 2017 au existat chiar și informări către presă prin care se sugera că ar fi început procedurile de realizare a pistelor pentru biciclete. De fapt, situația este neschimbată de 3,5 ani, de pe vremea lui Oprescu: 10 milioane de euro oferiți de Guvernul României stau necheltuiți pentru că Primăria refuză să facă infrastructură pentru biciclete. Reamintim că, în urmă cu un an, Ministerul Mediului a anunțat că intenționează să retragă acești bani dacă nu sunt folosiți.

Conform experților care au lucrat la Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) București – Ilfov, realizarea unei rețele de piste pentru biciclete și managementul parcărilor trebuiau să fie prioritare pentru Primăria Capitalei. Dar, cu toate că se mândrește cu aprobarea PMUD, administrația locală ignoră principiile care guvernează acest tip de planificare. De fapt, Primăria Capitalei nu a reușit nici măcar să elaboreze un Regulament de ridicare a mașinilor parcate neregulamentar, cu toate că legea îi permite iar situația din trafic impune astfel de măsuri.

Iată de ce, administrația Firea și-a câștigat, pe bună dreptate, numele de Primăria Zero!

Protestul a fost notificat, conform legii, încă din 2013. Și, cu toate că atunci încă nu se știa cine va fi primar în 2017, iată că Gabriela Firea confirmă în poziția de primar fără viziune, asigurând continuitatea primarilor incompetenți din București.

Plecarea în marș se va face la ora 15.30 de la intrarea Charles de Gaulle a Parcului Herăstrău.

Sursă foto: Sergiu Nicolae Brega

43 Vizualizări

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

7 + 4 =