Premierul israelian Benjamin Netanyahu a interzis participarea șefului biroului Al-Jazeera la Ierusalim la o conferință guvernamentală, cel mai nou gest din campania sa împotriva acestei televiziuni de știri din Qatar, relatează AFP, preluat de Agerpres.

Biroul de presă al guvernului israelian (GPO) a transmis miercuri seară pe pagina sa de Facebook că Netanyahu a cerut ca Walid Al-Omari să fie exclus de la conferința privind libertatea de expresie pe care GPO o organizează joi.

Conform biroului de presă al guvernului, Netanyahu și-a reiterat intenția de a închide redacția postului Al-Jazeera în Israel, cerând „luarea unor măsuri legale pentru a împiedica atribuirea de acreditări oricăror jurnaliști Al-Jazeera care lucrează în Israel și pentru a închide biroul din Israel” al postului.

Șeful guvernului și-a anunțat la 26 iulie dorința de a reduce la tăcere postul, pe care l-a acuzat de incitare la violență, în special în contextul tensiunilor din iulie privind accesul la Esplanada Moscheilor de la Ierusalim.

Autoritățile israeliene au început în august să acționeze împotriva postului, lansând procedura de retragere a acreditării pentru unul dintre jurnaliștii televiziunii, Elias Karram. Acesta a fost acuzat că a declarat la un post de televiziune apropiat de organizația Frații Musulmani că își concepe meseria ca fiind „parte integrată din rezistența” palestiniană împotriva Israelului.

Însă, la 30 august, GPO a anunțat că acreditarea sa va fi menținută provizoriu timp de șase luni, în cursul cărora Israelul va monitoriza materialele de presă ale jurnalistului.

Al-Jazeera este de asemenea în colimatorul Arabiei Saudite, Emiratelor Arabe Unite, Bahrainului și Egiptului, care au rupt la 5 iunie legăturile cu Qatarul. Aceste țări acuză Qatarul că ”sprijină terorismul” și în special că se apropie de marele lor rival regional, Iranul.

Accesul la Al-Jazeera, post creat în urmă cu peste 20 de ani de guvernul din Qatar și care are astăzi o largă audiență la nivel internațional, a fost blocat în aceste țări. Ele au cerut de asemenea Qatarului să închidă postul, o solicitare considerată ”inacceptabilă” de către Înaltul Comisar al ONU pentru drepturile omului deoarece ”compromite libertatea de informare”.

Al-Jazeera dispune de aproape 80 de birouri în întreaga lume și transmite în mai multe limbi. Ea a fost cutia de rezonanță a mișcărilor Primăverii Arabe împotriva regimurilor autoritare din regiune. Detractorii săi îi reproșează o linie pro-islamiști.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

9 + 7 =