Cu această achiziţie, ar intra în Europa direct pe locul întâi în retail.

Pentru Amazon, Carrefour e chiar foarte ieftin. E prins pe picior greşit – cu o valoare de piaţă la jumătate faţă de acum doi ani şi cu acţionarii foarte nemulţumiţi. 13 miliarde de euro a ajuns capitalizarea francezilor, deci cam cât a dat Amazon şi pe Whole Foods.

Preţul ar fi similar, doar că deal-ul acum e mult mai bun – cei de la Carrefour au de 25 de ori mai multe magazine. Cu Whole Foods există acoperire americană, prin Carrefour, au una mondială.

12.000 de supermarketuri în 30 de ţări şi aproape 400.000 de angajaţi. Ce are Carrefour e ce le trebuie celor de la Amazon. O reţea fizică, spaţii logistice şi cel mai important – o amprentă mare în piaţa europeană, unde 95% din alimente sunt încă achiziţionate prin canalele clasice de distribuţie. Pentru americani, asta înseamnă potenţial neexploatat.

În Franţa circulă zvonul că marele lanţ al ţării ar putea fi preluat de Amazon – nici una dintre companii nu comentează, dar acţiunile Carrefour tot cresc, semn că investitorii îmbrăţişează ideea unei preluări. Lanţul de hypermarketuri le-a furnizat în ultimii ani numai probleme.

Analizele băncilor spun că a pierdut contactul cu nevoile clienţilor, iar rezultatele financiare vin ca dovadă, potrivit digi24.ro.

Cu o valoare de piaţă căzută la 13 miliarde de euro, Carrefour înseamnă exact 3% din cât valorează Amazon. Păcatul său – a păstrat un model vechi într-o lume nouă. Dacă Amazon merge pe distribuţia mixtă – online plus canal fizic, la Carrefour prezenţa pe internet e neconvingătoare.

Dacă în Statele Unite, jumătate dintre gospodării au abonament Amazon Prime, Carrefour nu reuşeşte să creeze noi tendinţe de consum. A rămas supermarketul clasic, cu problemele clasice, cea mai importantă fiind preţurile.

Ca toţi jucătorii din retailul fizic le cere furnizorilor taxe de orice – taxe de raft, de promovare în magazin, taxe de reclamă în pliante, de promovare pe radioul intern, taxe care laolaltă scumpesc produsul cu 20-30%. Amazon însă merge cu marje de aproape zero. Are volume mari, clienţi mulţi, şi cel mai important – clienţi loiali.

Magazinul concept Amazon Go ar putea fi viitorul supermarketurilor de astăzi. Fără casieri, fără stat la coadă, clientul îşi face cumpărăturile în magazinul fizic şi le plăteşte cu telefonul.

168 Vizualizări

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here