Caută
Close this search box.

Gara modernizată cu 2,2 milioane de lei, prin care trenul nu mai trece de zece ani

Gara din Târgu Jiu. Construită în perioada comunismului, în ultimii 27 de ani nu a avut norocul să fie modernizată.

FOTO: observator.tv

„La intrarea în gară nu aflăm care este mersul trenurilor, însă vedem că un tuns costă 7 lei. Cea mai vizibilă reclamă pe faţada acestei gări este a unei frizerii. Parcă suntem într-un muzeu din care toată lumea a plecat. În aceasta gară, timpul a stat în loc, la propriu. Fiecare ceas arată altă oră: de exemplu, acesta arată 6 fără 10. Ceasul din interiorul sălii de aşteptare arată ora 5 fără zece. Ceasul de aici arată 4 şi jumătate”, relatează reporterul Digi24.

Gara din Târgu Jiu a fost inclusă în cele 47 de staţii care vor primi finanţare europeană până în 2020.

CFR spune că în acest moment se lucrează la modernizarea a 18 staţii. Asta, după ce în cel de-al 12-lea ceas, 104 gări din România sunt propuse pentru a primi fonduri europene. Planul prevede că vor fi modernizate peroanele, clădirile şi acoperişurile.

În timp ce în țară, zeci de gări încremenite în trecut se degradează pe zi ce trece, într-o comună din Maramureș autorităţile au modernizat o gară prin care nu trece vreun tren.

În 10 ani, buruienile au năpădit şinele în gara din Câmpulung la Tisa. Pe harta CFR, gara, practic, nu mai există. Asta nu a împiedicat statul să cheltuiască pe ea 2,2 milioane de lei, în 2012. Reprezentanții CFR Infrastructură spun că renovarea gării era prevăzută în proiectul de securizare a graniţelor, în vederea aderării României la spaţiul Schengen.

Gara din Câmpulung la Tisa a fost închisă după ce un tren încărcat cu ţigări de contrabandă a fost oprit aici. Chiar şi aşa, acum cinci ani, gara a fost modernizată cu 2,2 milioane lei. În plus, s-au montat 32 de camere de supraveghere pe cei 2,5 kilometri până la graniţa cu Ucraina. Deşi pe-acolo nu mai trec, de un deceniu, trenuri, gara are totuși patru angajaţi.

Ultima dată când a venit trenul de călători din Terezva – Ucraina în Câmpulung la Tisa a fost pe 17 octombrie 2007. Au trecut 10 ani de-atunci.

„Au vrut să confişte trenul, dar asta nu au putut. Trenul nu a fost al statului român, ci al Ucrainei şi de atunci nu mai vine”, adaugă o localnică.

„Păi asigurăm paza gării, a instalaţiei şi toate lucrurile din gară”, explică unul dintre cei patru angajați ai gării.

„Tren nu trebuie, numai angajaţi. Asta e”, comentează o localnică.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri