Asocierea Astaldi S.p.A. – IHI Infrastructure Systems co. ltd. a fost declarată, săptămâna trecută, câştigătoarea contractului pentru proiectarea şi execuţia podului suspendat peste Dunăre de la Brăila, lucrare cu valoarea de 1,99 miliarde de lei fără TVA, conform CNAIR. Ideea este veche, iar România proiectase mai multe variante de asemnea poduri în acest sector, încă din 1988. Proiectele erau gratis, la IPTANA, dar guvernul a preferat să plătească unul nou.

Viitorul pod suspendat va fi poziţionat pe drumul principal Brăila-Jijila, va avea o lungime de 19,095 Km şi va fi prevăzut cu două benzi de circulaţie pe sens, benzi de încadrare, acostamente, zona mediană şi zona de parapete.

Drumul de legătură cu DN22 Smârdan – Măcin, cu o lungime de  4,328 km, va fi prevăzut cu o bandă de circulaţie pe sens. Acest drum urmează să pornească de la  km 7+940 al drumului principal (Brăila- Jijila) şi se va intersecta cu DN22 (Smârdan-Măcin).

Ideea nu este nouă, ba, mai mult, podul era proiectat deja din anul 1988, după cum vom vedea…

Conform studiului ”Podurile viitorului pe Dunărea de Jos”, al inginerului Gheorghe Buzuloiu, primele aprecieri cu privire la realizarea unei traversări permanente a Dunării în zona mnunicipiului Brăila s-au făcut în 1960, cu ocazia elaborării studiului de amplasament pentru realizarea podului Giurgeni – Vadu Oii. La momentul respectiv, s-a analizat realizarea unui pod rutier cu lungimea de 2025 de metri în zona Ghecet – Smârdanul Nou. Studiul a avut un caracter orientativ, obiectul principal fiind fundamentarea realizării unei traversări permanente în zona Giurgeni – Vadu Oii, comparabil cu alte variante de amplasament.

Ulterior, cu ocazia elaborării studiului ”Considerațiuni cu privire la oportunitatea realizării unor noi traversări permanenete pe sectorul românesc al Dunării”, în 1988, problema podului de la Brăila a fost reluată. Asta pentru că se preconiza construirea unui nou port maritim în zona Sfântu Gheorghe – Deltă și legarea acestuia cu Insula Mare a Brăilei, peste Brațul Măcin și racordarea Brăilei cu rețeaua rutieră și feroviară din Dobrogea.

S-au propus mai multe variante, pe care le prezentăm conform schițelor publicate în studiul ”Podurile viitorului pe Dunărea de Jos”. Cel mai bine apreciat proiect a fost cel din zona Măcin, adică exact cel care va fi reproiectat și construit într-un viitor nu se știe cât de apropiat.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

2 + 1 =