El este înzestrat însă și cu o serie de senzori, camere foto-video și microcipuri, iar conexiunea sa de internet permite proprietarului să interacționeze cu el de la distanță, prin intermediului unui smartphone.
Primul Aibo, lansat în iunie 1999, a avut mare succes, cu 3.000 de prime unități care s-au vândut în Japonia în doar 20 de minute, în pofida unui preț ridicat — 250.000 de yeni (aproape 1.900 de euro la cursul actual).
În total, Sony a vândut peste 150.000 de unități pe plan mondial până în 2006, când dificultățile financiare au constrâns grupul nipon să oprească producția pentru acest obiect de lux, considerat și puțin cam frivol.
Grupul japonez a menținut însă până în 2014 „clinicile Aibo”, un sistem de service pentru proprietarii de câini-roboți, pe care i-a invitat apoi — într-o manieră politicoasă — să se descurce pe cont propriu atunci când aveau nevoie să „îngrijească” micile defecțiuni ale robotului. Anumiți ingineri de la Sony, care s-au pensionat, au început în acel an să joace rolul unor reparatori oficiali ai acestor dispozitive.
Sony a precizat miercuri că nu prevede o relansare a „clinicilor veterinare” pentru vechiul model Aibo.
Noul model Aibo va fi comercializat la prețul de 198.000 de yeni (aproape 1.500 de euro).