Caută
Close this search box.

Online versus televiziune. 2017, primul an în care s-a schimbat raportul de forțe

Trăim online, consumăm online. Suntem online, iar lucrul acesta se vede și în metrou sau în autobuz, când toată lumea e cu ochii-n telefon. Dar se vede foarte limpede acest lucru și în cheltuielile cu publicitatea.

2017 este primul an în care agențiile de publicitate au cheltuit mai mult pentru mediul online decât pentru televiziunea tradițională, potrivit blogului dezacorduri.ro.

Cheltuielile pentru anunțuri online au ajuns la 209 miliarde dolari în întreaga lume, informează Magna (Mediabrands). În procente, acest lucru înseamnă 41% din piață. Televiziunile au adus mai puțin – 178 miliarde dolari, adică 35% din piață.

Analiștii spun că această „victorie” a mediului online a avut loc fără ca marii publicitari de televiziune să transfere sume imprtante din bugetele lor către online. Și tot analiștii prevăd că decalajul se va mări. Cheltuielile pentru anunțurile digitale vor crește cu 13%, ajungând la 237 miliarde de dolari, în timp ce anunțurile TV vor crește cu doar 2,5%, ajungând la 183 miliarde de dolari.

Este de așteptat ca până în 2020, anunțurile digitale să reprezinte 50% din totalul cheltuielilor publicitare.

25% din cheltuielile globale ale anunțurilor merg pe Google sau pe Facebook

În ultimele două decenii, agențiile de publicitate și-au transferat treptat bugetele de la mediile tradiționale (televiziune, ziare și reviste) către anunțurile online. Smartphone-ul a accelerat această schimbare, deoarece smartphone-urile au schimbat fundamental modul în care oamenii consumă conținut. Astfel, cheltuielile cu anunțurile mobile au crescut într-un ritm susținut.

Într-un top al câștigătorilor, Google și Facebook domină această lume. Cei doi giganți adună mai mult de 60% din veniturile globale ale anunțurilor online.

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri