Ministrul Transporturilor, Felix Stroe, a anunţat, miercuri, la începutul şedinţei de Guvern, că acceptată cererea de finanţare a magistralei de metrou M6 ”1 Mai – Aeroportul Internaţional Henri Coandă Otopeni” de Comisia Europeană, valoarea totală a proiectului fiind de 1,391 miliarde euro.
”Duminică, 24 decembrie, Ministerul Transporturilor a depus aplicaţia rescrisă pentru magistrala de metrou, magistrala M 6. Deci a fost acceptată cererea de finanţare de către Comisia Europeană şi este vorba de legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Otopeni. Este vorba despre o linie de, o magistrală de metrou cu o lungime de 14,2 kilometri şi 12 staţii de metrou, cu o valoare totală a proiectului de 1,391 miliarde euro. Este un lucru foarte bun. Ajunşi în această etapă, lucrurile nu mai pot da înapoi”, a declarat ministrul Transporturilor, Felix Stroe.
El a mai spus că diferenţa de 300 de milioane de euro, pentru realizarea integrală a magistralei de metrou, va fi asigurată de către BERD, ”care s-a oferit să facă această finanţare”.
”E vorba de o instituţie financiară internaţională foarte serioasă – Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare. Deci, este o veste bună. Magistrala M6 de metrou are toate finanţarea asigurată şi este pe drumul cel bun, nu mai poate fi oprit”, a adăugat Felix Stroe.
Ciudat este că ministrul s-a angajat că lucrarea va fi gata până în 2020, în condițiile în care lucrarea va începe în anul 2019. Magistrala 6 va avea 14 kilometri şi 12 staţii. Spre comparație, magistrala din Drumul Taberei a început în 2012 și nu este gata nici după cinci ani, deși lungimea ei este mai scurtă.