Caută
Close this search box.

De ce nu poate reduce Metrorex viteza la intrarea în staţii

În urma groaznicei crime de la staţia de metrou Dristor, 14.000 de cetăţeni au semnat o petiţie, în care propun Metrorex mai multe soluţii pentru a se evita în viitor asemenea tragedii. Printre acestea, şi reducerea vitezei trenurilor la intrarea în staţii.

FOTO: b1.ro

Metrorex explică de ce nu poate lua o asemenea măsură:

„Cu privire la micşorarea vitezei de intrare la peron a trenurilor de metrou menţionăm că aceasta este impusă de sistem ținând cont și de următoarele criterii: siguranța călătorului, distanță de frânare, intervale de circulație.

În cazul utilizării unei viteze reduse la peron s-ar crea intervale mai mari de succedare între trenuri, ceea ce ar produce disconfort publicului călător și, mai grav, ar duce la mai multe situații de supraaglomerare în stații. Precizăm că distanţa de frânare este direct proporţională cu masa inerțială a trenului de metrou care este foarte mare, ceea ce implică o distanță de frânare mai mare.

OBIECTUL PRINCIPAL DE ACTIVITATE AL METROREX ESTE TRANSPORTUL PUBLIC CU METROUL. ÎN CADRUL ACESTEI ACTIVITĂŢI NU AU FOST PUSE ÎN PERICOL ÎN NICIUN MOMENT VIAŢA ŞI SECURITATEA CĂLĂTORILOR.

Cu toate acestea Metrorex a luat şi ia în permanenţă măsuri suplimentare pentru a oferi călătorilor condiţii optime de transport şi are în plan proiecte care vizează îmbunătăţirea acestor servicii.

Metrorex va da tot concursul structurilor abilitate ale statului responsabile cu asigurarea protecţiei publice şi va colabora cu acestea pentru a găsi cele mai potrivite soluţii pentru creşterea nivelului de siguranţă a călătorilor în spaţiile publice ale staţiilor de metrou”, arată Metrorex.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri