Primarul General, Gabriela Firea, s-a întâlnit astăzi, la sediul Primăriei Municipiului București, cu reprezentanții Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (C.O.T.A.R.), pentru a analiza problemele cu care se confrunta operatorii de taxi din Capitala. ”Vor fi interzise toate formele de practicare a taximetriei care nu se încadrează în prevederile Legii nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere, precum și în cele ale HCGMB 78/2008 și ale Codului Fiscal”, a spus Gabriela firea. Asta înseamnă că UBER va fi dat afară din București.

Reprezentantii COTAR i-au prezentat Primarului General o serie de revendicari ale asociațiilor taximetristilor licențiați, care reclamă, printre altele, concurența neloială practicată prin sistemele de aplicații online ce oferă servicii ilegale de taximetrie. Referirea principală a fost, desigur, UBER.
Edilul-Șef a garantat că vor fi luate toate măsurile legale, astfel încât legislația de specialitate în vigoare să fie respectată de toți cei care practică activitatea de taximetrie în Capitală.
Primarul General, Gabriela Firea: ”Vom promova în următoarea ședință a Consiliului General al Municipiului București un nou proiect de hotărâre ce va stabili norme și reguli clare pentru toți cei care practică taximetria în Capitală, astfel încât, atat bucureștenii, cât și turiștii, să poată folosi acest serviciu cu încredere, și în deplină siguranță, beneficiind de aceeași calitate a transportului în regim de taxi ca în marile capitale europene. Concret, prin noul regulament vor fi interzise toate formele de practicare a taximetriei care nu se încadrează în prevederile Legii nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere, precum și în cele ale HCGMB 78/2008 și ale Codului Fiscal. Toți cei care practică activitatea de taxi în Capitala vor fi obligați să respecte acest regulament. Îi anunț pe toti cei care practică taximetria că ne vom asigura, prin departamentele de resort, ca acest regulament va fi respectat în integralitate”.

Primnăria consideră că mașinile curate garanteză siguranța cetățenilor

Conform noulului regulament, operatorii de taxi vor fi obligați să aibă o ținută civilizată, un limbaj adecvat, mașini curate și care să garanteze siguranța cetatenilor.
Primarul General a atras atenția ca persoanele care practică ilegal această activitate nu garantează siguranța cetațenilor, nefiind supuse niciunui control legal.
De asemenea, Gabriela Firea a propus ca Primaria Municipiului București, prin Compania Municipală Tehnologia Informației și Compania Municipală Managementul Traficului, să realizeze parteneriate cu structurile de taximetrie recunoscute pentru implementarea unor servicii online de rezervări, curse și plată, facilitând accesul bucureștenilor la serviciile de taxi.

UBER: ”Dialogul este cea mai bună cale”

Pozitia oficială a Uber România, ca urmare a comunicatului de azi a PMB, nu s-a lăsat așteptată: ”Aplicațiile ca Uber, serviciile de carsharing, de taxi și transportul în comun constituie, împreună, soluții care pot duce la reducerea aglomerației, a poluării și pot rezolva problema parcărilor din București. Peste 350.000 de bucureșteni se bazează pe Uber pentru drumurile zilnice și mii de șoferi parteneri fac un venit în plus, prin intermediul aplicației și contribuie la bugetul public. Ne dorim să discutăm despre viitorul industriei de transport împreună cu municipalitatea și cu alți actori din industrie pentru a face ceea ce este cel mai bine pentru consumatori și pentru oraș. Credem că dialogul este cea mai bună cale pentru a oferi bucureștenilor cele mai bune servicii de transport”, spune comunicatul UBER Romania.

În plus, reprezentanții UBER spun că:

– Uber este un serviciu fiscalizat și transparent;

– Toate cursele vin cu o factură fiscală;

– Anul trecut, 100 de parteneri Uber au contribuit cu aproximativ 320.000 de lei taxe la bugetul de stat, constând în TVA intracomunitar, impozit pe venit, impozit și contribuții salariale;

– Serviciile ca Uber sunt diferite de cele de taxi;

– Spre deosebire de taxi, serviciile ca Uber sunt comunități online închise, de șoferi care își împart mașina și de pasageri;

– Un partener Uber nu poate lua pasageri de pe stradă, la fel cum un pasager nu poate folosi serviciul în afara aplicației;

– Partenerii au 100% flexibilitate și libertate, foarte mulți folosind aplicația sub 10 ore pe săptămână, în special în drum spre birou sau spre casă, cu opțiunea Destinații Predefinite;

– Serviciile Uber au fost definite și reglementate diferit de taxi în multe alte țări, precum SUA, Marea Britanie, Franța, Portugalia sau Estonia;

– În București, peste 15% din utilizatori sunt turiști. 1 din 4 utilizatori de Uber își folosește mașina mai puțin, de când au la dispoziție și servicii ca Uber, conform IMAS;

– Uber este prezent în 21 din țările membre UE, iar la nivel mondial,  în peste 650 de orașe din peste 75 de țări;

– Uber a avut până acum discuții pozitive cu reprezentanții Guvernului și ai Parlamentului României.

 

 

 

 

96 Vizualizări

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

6 + 2 =