Apele Române au curățat luna aceasta caseta de curgere a râului Dâmbovița pe sub platforma Pieței Unirii din București. Cum este amplasată însă întreaga structură subterană, cu râu, tunel rutier și două tuneluri de metrou? Magna News a aflat de la fostul director al Adminstrației Străzilor din București cum arată încrengătura acestei intersecții subterane complicate. 

Amenajarea complexă a râului Dâmbovița în Municipiul București a prevăzut ca în secțiunea Piața Unirii râul să fie sifonat pe sub platforma Pieței ceea ce, în timp, a condus la reducerea capacității de transport a biefului în cazul debitelor de ape mari, atât din cauza unor fenomene naturale – dezvoltarea vegetației și a scoicilor – care măresc rugozitatea, dar mai ales din cauza faptului că în această zonă se aglomerează mâlul și deșeurile ce nu pot fi colectate din barcă de personalul de exploatare.

Pentru a se preîntâmpina situațiile de pericol în cazul apariției unor debite de ape mari, Adminsitrația Națională Apele Române a hotărât realizarea unei operațiuni de decolmatare a casetelor sifonării în luna ianuarie 2018, astfel încât să se asigure funcționarea în siguranță a lucrărilor hidrotehnice. Pe unde curge însă Dâmbovița în zona Unirii?

”Sub platforma pieței se află pasajul rutier. Sub acest pasaj, se află sifonul râului Dâmbovița și, paralel cu acest curs betonat al râului, se află Magistrala 1 de metrou. Sub tot acest ansamblu se află Magistrala 2 de metrou (Pipera-IMGB)”, ne-a explicat Cătălin Ionescu, fostul director al Administrației Străzilor din București.

Menționăm că acest ansamblu subteran de sub Piața Unirii a fost realizat între 1988 și 1989.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

4 + 5 =