Caută
Close this search box.

Autostrada care e proiectată aşa de prost, că e bombă de contracte

autostrada

Autostrada peste munţi care urmează să fie construită în România este proiectată atât de prost, încât riscă să fie o gaură neagră pentru CNAIR. Specialiştii Companiei avertizează că această a fost realizată neglijent, pe picior, amatoristic.

Condamnat la peste 6 ani închisoare pentru deturnarea fondurilor la autostrada Nădlac-Arad

Autostrada fără studii de fezabilitate

Autostrada Sibiu – Piteşti este proiectată cu studii de fezabilitate pe doar două loturi din cele cinci. Acestea sunt incomplete și fără aviz de mediu. Proiectul riscă să dea, în următorii ani, dureri mari de cap șefilor de la Transporturi.

El poate să devină o gaură neagră la bugetul de stat, spun specialiști din cadrul CNAIR. Ca să meargă șnur, un proiect ca acesta trebuie să aibă un studiu de fezabilitate bine făcut. Ce înseamnă aceasta?

În mare, studiul trebuie să indice cât mai precis natura solului, explică Digi24. Aceasta se realizează prin efectuarea de foraje la distanțe bine stabilite între acestea. Astfel, se poate concepe soluția tehnică cea mai bună și se poate stabili traseul autostrăzii, astfel încât acesta să se lovească de cât mai puțin de zone locuite sau rețele de gaze, electricitate și alte utilități.

Autostrada buclucaşă şi problemele ei

– Lansarea unei achiziţii fără acord de mediu este ilegală, încălcând toate legile specifice iniţierii, aprobării şi realizării unei investiţii;

– Studiul de fezabilitate pentru autostradă nu are avizul Consiliului Tehnico-Economic al CNAIR, în totalitatea sa.

– Studiile pentru secţiunile 1 şi 5 au grave lacune. Aceasta semnifică suplimentări de contract, precum şi depăşiri de termene de execuție. Aceste lacune deja conduc la necesitatea de a se aduce modificări traseelor licitate şi eventuale modificări ale unui acord de mediu încă neobţinut;

– Elaborarea documentaţiei pentru secţiunile 2,3,4 direct de către CNAIR este ilegală și se face netransparent.

– În relația cu UE, neregulile în derularea proiectului vor conduce la penalizarea României.

Un răspuns

  1. In concluzie, acest segment de autostrada ce ar trebui sa uneasca Bucurestiul cu vestul Europei si a Ardealului cu Muntenia-Oltenia, va fi gata la calendele grecesti. Mai degraba se separa Transilvania de restul tarii decat sa termine autostrada onor guvernantii nostri – indiferent de culoarea lor politica.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri