Luni a fost poate cea mai neagră zi din istoria recentă a Telekom România, iar operatorul a decis să se revanşeze faţă de clienţii săi şi le oferă beneficii şi reduceri la facturi şi credit pentru cartelă. ANCOM, în schimb, a anunţat că va declanşa o anchetă pentru a se stabili cauza problemelor tehnice experimentate pe parcursul zilei de luni de Telekom România 

Potrivit unui comunicat trimis de reprezentanţii Telekom România, clienţii cu servicii preplătite vor primi credit suplimentar cu echivalentul consumului mediu zilnic (la nivelul bazei de clienţi). Acesta va fi încărcat automat pe cartelă începând de săptămâna viitoare. Atât reducerea la abonament, cât şi creditul suplimentar vor fi oferite clienţilor automat, fără a fi necesar ca aceştia să parcurgă paşii procedurali din contract. În plus, începând din 2 aprilie, toţi clienţii Telekom ai serviciilor pe bază de abonament vor primi gratuit beneficii de voce, SMS şi date NELIMITATE naţional, valabile 30 de zile, pe care aceştia vor putea să le activeze oricând doresc, până la sfârşitul anului. Pentru clienţii companiei care se bucură deja de oferta Freedom cu beneficii nelimitate, compania oferă un SIM gratuit cu 2 GB trafic de net 4G, activ pe o perioadă de 30 de zile, pe care aceştia îl pot solicita în magazine până la finalul anului 2018.

ANCOM a declanşat o anchetă

Incidentele nu au trecut neobservate de către ANCOM, care a anunţat în cursul zilei de ieri, printr-un comunicat postat pe site-ul oficial, că urmează să demareze o anchetă cu privire la cauzele care au dus la crearea situaţiei neplăcute, care a afectat cea mai mare parte dintre clienţii Telekom România Mobile, la nivel naţional. ”Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii a solicitat şi  a primit o notificare de la Telekom Romania Mobile Communications cu privire la incidentul cu impact semnificativ care a afectat reţeaua operatorului pe parcursul zilei de ieri şi aşteaptă informaţii şi documente suplimentare pentru a analiza situaţia şi a aplica eventuale măsuri. Incidentul înregistrat ieri este unul dintre cele mai ample de acest tip şi va fi analizat cu celeritate”, explică ANCOM. În cursul zilei de luni, 5 martie, reţeaua mobilă de voce şi date a Telekom România a experimentat probleme tehnice fără precedent şi a fost „picată” aproape toată ziua, începând cu orele prânzului. Problema a fost rezolvată seara, însă foarte mulţi clienţi s-au plâns că nu au fost capabili să dea sau să primească telefoane în tot acest interval, indiferent de zona geografică în care se aflau.

Telekom este pe locul al treilea în topul operatorilor mobili, după numărul de utilizatori 

Telekom România este una dintre cele mai mari companii de telecomunicaţii din România, „moştenitoarea” defunctului Romtelecom. Grupul oferă şi servicii de telefonie mobilă, sub numele Telekom Mobile, fosta Cosmote, compania fiind controlată de grupul grec de telecomunicaţii OTE. La vânzarea acestuia către Deutsche Telekom, compania din România a trecut printr-un proces de rebranding, schimbându-şi numele în cel al operatorului german. Concernul german Deutsche Telekom controlează, prin intermediul grupului grec OTE, 54% din companie, restul de 46 de procente aflându-se sub controlul statului, la Ministerul Comunicaţiilor.  Anul 2017 a fost unul de rău augur pentru Telekom România, compania pierzând 11,1% din numărul total al clienţilor arondaţi la serviciul de telefonie mobilă, ceea ce situează Telekom Mobile România pe locul trei în topul operatorilor din ţară, după Orange şi Vodafone, şi înaintea DigiMobil. Numărul acestora a scăzut de la 5,344 milioane la 4,748 milioane.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

9 + 9 =