Caută
Close this search box.

Orlando Teodorovici, Ionuţ Mişa, contradicţia şi furtuna perfectă

dacian cioloş

Recent, ministrul Finanţelor, Orlando Teodorovici, l-a numit şef al ANAF pe fostul ministru al Finanţelor, Ionuţ Mişa. Aparent, totul este în regulă: un fost demnitar meritoriu, pentru o scurtă perioadă ministru, este numit de urmaşul lui la conducerea Fiscului. Din care oricum provine şi în care a revenit, pe funcţie de conducere.

Orlando – parlamentarul îl critica pe ministrul Mişa

Dar lucrurile sunt mai sofisticate decât atât. Când a fost numit ministru Mişa era considerat din principiu un profesionist desăvârşit. Ştaiful său însă, în decursul mandatului, s-a făcut praf şi pulbere.

În cursul mandatului său, Orlando Teodorovici s-a remarcat prin faptul că a devenit aparent un critic al iniţiativelor lui Mişa. Mai mult, s-a format o alianţă ciudată între acesta şi liberalul Florin Cîţu.

Ionuţ Mişa. Un dezastru

Măsurile fiscale luate de Ionuţ Mişa sunt cele mai dezastruoase din istoria postdecembristă a României. Iar cea mai catastrofală este trecerea contribuţiilor de angajator la angajat. Care a provocat un cataclism în lumea business-ului.

Noul șef ANAF este fostul ministru al Finanțelor, Ionuț Mișa

Este un şoc pe care mediul de afaceri l-a absorbit, dar cu costuri notabile. 60.000 de angajaţi au rămas fără locuri de muncă, iar salariile au scăzut. Capitalul este mai slăbit acum în România datorită lui Ionuţ Mişa. Sau, mai corect, din cauza. Provine din ANAF. A revenit în ANAF.

Aici este problema: Orlando Teodorovici l-a promovat. În ce moment însă? Atunci când încasările la buget sunt la un nivel catastrofal. Nu a mai stat aşa de prost România din anul 2009. Criza bugetară se amplifică anul acesta.

Orlando, Mişa, marii contribuabili şi hârtia igienică

Iar tu, Orlando, îl pui pe Mişa şef al Fiscului. Principalele sume de bani din contibuţii sunt de la Divizia Mari Contribuabili, condusă până deunăzi de Ionuţ Mişa. Şi, în pofida propagandei oficiale, nu de la marile corporaţii private ce acţionează în România, ci de la instituţiile statului român şi de la companiile de stat.

Să le luăm pe rând. Instituţiile de stat fac tranzacţii cu mediul privat. De exemplu, atunci când Direcţia Judeţeană pentru Agricultură Sălaj cumpără hârtie igienică, e un deal purtător de TVA. Multiplicaţi cu 42 de direcţii judeţene & sectoare.

Suma cumulată e mare. Înmulţiţi cu toate deconcentratele, gen direcţiile judeţene pentru cultură, sanitare etc. Suma cumulată e şi mai mare. Conform legii, acest TVA trebuie să se întoarcă la stat.

Dulău care-şi muşcă propria coapsă

Tradiţional, instituţiile statului român sunt rău-platnice şi reambursează la stat TVA cu întârziere. Dar şi firma privată care a vândut primeşte banii cu întârziere de la stat. Credem că rolul lui Mişa va fi exact ca, fiind reprezentantul statului, să se bată cu instituţiile statului să-şi plătească dările. Şi mai credem că birocraţia de stat îl va invinge.

Blocaje

Aceasta duce la alte blocaje financiare. Dacă nu primeşte banii de la stat, operatorul privat are probleme în rambursarea taxelor, care întârzie şi ele.

Cât despre companiile de stat… acestea, dincolo de faptul că şi ele îşi plătesc dările greu, sunt decapitalizate după raptul cu legea în mână făcut anul trecut de cabinetele PSD-ALDE. Aşa că şi ele au probleme în rambursarea taxelor şi impozitelor.

În aceste condiţii, să-l promovezi pe şeful Diviziei Mari Contribuabili de la ANAF în fruntea instituţiei este o eroare. El va face cu tot Fiscul ce a făcut cu divizia pe care a păstorit-o, este previzibil.

Aşa cum este previzibil că România se îndreaptă acum spre furtuna perfectă. Pornind dinspre o puternică criză bugetară.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri