Românii au cheltuit anul trecut 7,5 milioane de euro zilnic, în magazinele online. Aceste cifre uriaşe au dus la creşterea vânzărilor pe internet cu 40 de procente.

Doar că, proporţional a explodat şi numărul reclamaţiilor. Aproape 30.000 de persoane au cerut ajutorul celor de la Protecţia consumatorului. Principalele nemulţumiri au fost legate de termenele de livrare, urmate de întârzierile în returnarea banilor. Comisia Europeană vrea ca pe viitor statul să poată să suspende site-urile care strâng multe plângeri.

O tânără şi-a comandat două perechi de cizme, însă coletul nu a venit nici după 17 zile. “Mi s-a confirmat că le voi primi, iar ulterior de fapt după ce am mai insistat am aflat că ele au fost anulate, doar că nu am fost înştiinţată. La fel au păţit şi câţiva colegi de ai mei din departament.” Pe pagina de Facebook a site-ului comentariile oamenilor nemulţumiţi s-au strâns cu zecile. Reprezentanţii companiei i-au transmis că din punctul lor de vedere, nu au încălcat nicio regulă pentru că oamenii ar trebui să citească secţiunea de termeni şi condiţii care spune că nu li se poate reproşa nimic dacă nu mai au un produs pe stoc.

În paralel, la ANPC reclamaţiile curg cu zecile de mii. Doar anul trecut, peste 28 de mii de oameni s-au simţit nedreptăţiţi.

50% nerespectarea termenului de livrare
15% probleme cu restituirea banilor
10% deteriorarea produselor în timpul transportului
25% alte nemulţumiri

Jumătate dintre ei spun că produsele le-au fost livrate cu întârziere sau deloc. 15% au avut probleme când şi-au cerut banii înapoi iar aproape 3.000 de persoane au primit produsele deteriorate. Pentru că astfel de lucruri să nu se mai întâmple Comisia Europeană vrea să le dea mai multă putere inspectorilor de la ANPC şi ANCOM.

Paul Anghel, director ANPC a declarat pentru PROTV: “Trebuie găsit un cadru legislativ pentru a suspenda sau a închide unele site-uri. În acest moment doar poliţia o poate face, le este foarte greu şi dânşilor pentru că de cele mai multe ori aceste siteuri sunt înregistrate de persoane fizice din alte ţări.”

În curând, ar putea apărea şi o listă neagră a site-urilor cu probleme. Până atunci: “Fie ne interesăm pe forumuri, citim review-uri, fie căutăm cu atenţi în termenii şi condiţiile informaţii legate de vânzător, avem posibilitatea de a căuta şi după domeniul site-ulu ca să aflăm dacă este înregistrat în UE sau în afară UE”, spune Irina Chirițoiu, director Centrul European al Consumatorilor România.

Nu uitaţi că aveţi dreptul să returnaţi în 14 zile orice lucru cumpărat online. În cazul în care produsele comandate nu sosesc, sunaţi imediat la bancă şi refuzaţi plata.

216 Vizualizări

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here