Caută
Close this search box.

Ce fac francezii pentru a-i motiva pe tineri să consume produse culturale

Franţa apelează la o metodă revoluţionară, cum o numesc ei, menită să favorizeze accesul tinerilor la cultură.

FOTO: rfi.ro

Tinerii care au împlinit 18 ani vor primi de la stat un credit de 500 de euro, sub forma unei aplicaţii pe telefonul mobil, pentru a avea acces la produse culturale de o mare diversitate.

Sistemul va fi experimentat în patru departamente franceze, urmând ca de la toamnă să fie extins la scară naţională. În jur de 800 000 de tineri vor putea beneficia de el.

Guvernul a deblocat pentru moment 5 milioane de euro pentru această primă fază de experimentare, dar în momentul generalizării sistemului va debloca 400 de milioane de euro, potrivit rfi.ro. Prin respectivul “passe culturel” (sau abonament cultural), tinerii îşi vor putea cumpăra cărţi şi muzică, vor avea acces la filme, diverse spectacole sau competiţii sportive, ba chiar şi la restaurant.

Cultură înseamnă pentru tinerii francezi şi gastronomia sau jocurile video

Ministrul Culturii, Françoise Nyssen, constată că termenul „cultură” înseamnă şi altceva în accepţia tinerilor. Sfera divertismentului se suprapune cu cea a culturii.

Ei consideră, de exemplu, că se află într-o logică de iniţiere culturală atunci când fac un stagiu de gastronomie sau merg într-un parc de distracţii, precum Disney sau Asterix. Tot cultură înseamnă pentru ei a merge la un meci de fotbal sau la un spectacol de hip-hop, într-o călătorie în Spania sau a practica jocurile video.

Ceea ce le pune o problemă celor care au iniţiat respectivul abonament. Important este ca tinerii să-şi deschidă orizontul. De exemplu, cei care sunt pasionaţi mai ales de sport să fie incitaţi să intre şi într-o sală de expoziţie sau de teatru.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri