Facebook şi-a rezervat duminică o pagină întreagă de publicitate în presa britanică. Aceasta pentru a prezenta din nou scuze şi regrete din partea patronului său, Mark Zuckerberg, informează AFP, via Agerpres.
Avem o responsabilitate: să protejăm datele voastre. Dacă nu vom reuşi, nu le merităm.
, a transmis tânărul miliardar american în acest mesaj, publicat pe ultima pagină a celor mai multe publicaţii duminicale britanice.
Facebook, sifonat de Cambridge Analytica cu datele userilor
Grupul californian se află în mijlocul unui amplu scandal după dezvăluiri privind practicile societăţii Cambridge Analytica (CA). Aceasta este acuzată că a preluat datele a 50 de milioane de utilizatori Facebook. Totul – fără ca Facebook să ştie.
CA le-a folosit pentru a influenţa campania prezidenţială a lui Donald Trump, în 2016. Fără a menţiona deloc această societate, al cărei sediu din Londra a fost percheziţionat în noaptea de vineri spre sâmbătă, Mark Zuckerberg scrie despre asta.
El îl evocă pe cercetătorul rus Aleksandr Kugan, autorul unei aplicaţii care ar fi fost folosită de CA pentru a obţine aceste date.
Un abuz de încredere
Poate că aţi auzit de o aplicaţie quiz concepută de un cercetător universitar care a făcut să se scurgă datele a milioane de utilizatori Facebook în 2014. A fost un abuz de încredere şi regret că nu am făcut mai mult pe moment.
, a subliniat Zuckerberg, pe un ton care aminteşte de primul său mesaj de scuze, publicat miercuri.
Zuckerberg: Nu se va mai repeta!
„Vom lua acum măsuri pentru a face în aşa fel încât aceasta să nu se mai repete”, a dat asigurări Zuckerberg.
Împiedicăm deja aplicaţiile de acest gen să acceadă la atâtea date. Iar acum limităm şi cantitatea de date la care aplicaţiile pot să acceadă atunci când vă identificaţi folosind Facebook.
, susţine tânărul afacerist.
Aplicaţiile de pe Facebook, în vizor
Anchetăm de asemenea fiecare aplicaţie care a avut acces la un mare număr de date, înainte să rezolvăm problema. Ne aşteptăm să existe şi altele, iar atunci când le vom descoperi le vom interzice şi vom informa persoanele afectate.
, a dat el asigurări. Acest scandal, dezastruos pentru imaginea Facebook, a făcut deja ca firma să piardă 14% la Bursă în această săptămână şi peste 50 de miliarde de dolari de capitalizare bursieră.