Caută
Close this search box.

Taxa auto ar reveni în vară. Ea ar urma să fie între 50 şi 3.000 de euro

taxa auto

Taxa auto revine, cel mai probabil de la începutul verii. Cea mai probabilă soluţie care va fi adoptată este o taxă plătită o singură dată, la prima înmatriculare. Formula ar urma să fie aplicată timp de trei ani, după care va fi înlocuită cu un impozit progresiv plătit de toţi şoferii, după model german.

Mașinile vor fi taxate pentru poluare între 50 de euro și 2.500 – 3.000 de euro. Pentru calcul, va conta coeficientul de poluare și emisiile de CO2. Aceasta este varianta de lucru, potrivit unor surse oficiale, citate de Ştirile TVR. Noua taxă se va aplica cel mai devreme la începutul verii.

Taxa auto ar trebui să stopeze importul de maşini second hand

Peste 630.000 de mașini vechi au fost înmatriculate în România, anul trecut. Fenomenul ia amploare și în 2018. În București, parcările marilor bulevarde sunt pline de autoturisme din import scoase la vânzare.

În multe județe, o programare la Registrul Auto Român se obține acum cel mai devreme pentru luna mai. Peste 120.000 de mașini au fost omologate deja de la începutul anului. Cu peste 20.000 mai mult decât în perioada similară a lui 2017.

Aceleaşi surse oficiale au susţinut că noua taxa de primă înmatriculare se va aplica timp de trei ani. Va fi înlocuită apoi de un impozit progresiv, plătit de toţi proprietarii de maşini în functie de cât de mult poluează autoturismele lor.

Realitatea e complexă

O maşină second hand veche de 10 ani, adusă din Germania, Euro 3, este de multe ori mai bună pentru proprietar decât una nouă, autohtonă, achiziţionată din România, Euro 4 sau 5. Ca poluare, cele două sunt mai apropiate decât ne imaginăm.

În timp ce avantajul maşinii noi este service-ul intensiv disponibil gratuit în perioada de garanţie, maşina second hand este în general una a cărei fiabilitate este verificată. De exemplu, un Opel Zafira din anul 2008 este de departe mai fiabil şi confortabil decât un Duster din 2018.

Iar raportul preţ-calitate este indiscutabil în favoarea maşinii second-hand. Acesta este primul fapt indiscutabil. Al doilea este că rolul maşinii second-hand în piaţa auto este să îmăingă fabricanţii auto să facă maşini cât mai bune, astfel încât clienţii să tindă să le cumpere, datorită calităţii superioare, în loc să prefere preţul mai scăzut al maşinii second-hand.

Piaţă unică

Al doilea lucru care trebuie ştiut este că România nu este o piaţă auto închisă, ci una care face parte din piaţa unică europeană. Un portughez din Leiria poate veni în România să-şi cumpere o maşină second-hand din Arad.

Aşa cum un ieşean poate să se ducă la Coimbra să-şi cumpere, dacă doreşte, o alta. mult mai fiabilă decât maşina noastră autohtonă. Acest mecanism este tipic pieţei unive europene. Generează concurenţă şi obligă producătorii de maşini să facă automobile mai bune.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri