Conform Bussines Insider, Christopher Wylie, unul dintre directorii companiei Cambridge Analytica, sugerează că predecesorul său, Dan Mureşan, fiul lui Ioan Avram Mureşan, fost ministru al Agriculturii, a fost fost otrăvit în camera sa de hotel din Kenya.

Dan Mureșan ar fi murit după ce a fost otrăvit în camera unui hotel din Kenya, iar poliția a fost mituită pentru a nu face investigații, susţine Christopher Wylie, conform Bussines Insider, preluat de HotNews.

În opinia lui Christopher Wylie după contract la care lucra Dan Mureşan „nu a mers cum trebuia„. El este cel și cel care a făcut primele dezvăluiri privind folosirea ilegală a datelor Facebook în campanii electoraled de către Cambridge Analytica

Dan Mureşan, fiul lui Ioan Avram Mureşan, fostul ministru al Agriculturii, a fost găsit mort într-o cameră a unui hotel din Nairobi (Kenya), în anul 2012. Acesta lucra pentru firma Cambridge Analytica la campania electorală a preşedintelui kenyan Uhuru Kenyatta.

„Oamenii suspectau că a fost otrăvit în camera lui de hotel. De asemenea, am auzit că poliţia a fost mituită să nu intre în camera de hotel pentru 24 de ore”, a declarat Wylie, fost director de cercetare la Cambridge Analytica, în cursul audierii sale în cadrul unei comisii a Parlamentului britanic, potrivit The Sun, citat de Mediafax.

„Asta este ceea ce mi s-a spus. Nu am fost acolo, aşa că nu pot vorbi despre veridicitatea acestor informaţii”, a adăugat fostul angajat al Cambridge Analytica.

sursa foto: romania tv  

(Dan Mureşan, drapta, altături de tatăl sau, Ioan Avram Mureşan)

Acesta a mai afirmat că nu a fost informat despre soarta predecesorului său în momentul când a fost angajat la Cambridge Analytica, subliniind că tot ceea ce ştie despre moartea predecesorului său se bazează pe simple speculaţii.

„Thisisyourdigitallife”

Christopher Wylie a dezvăluit pentru publicaţiile The New York Times şi Observer că firma Cambridge Analytica a folosit o aplicaţie creată de un cercetător ruso-american născut în Republica Moldova, numită „thisisyourdigitallife”, pentru a colecta date personale a peste 50 de milioane de utilizatori Facebook şi pe care le-ar fi folosit ulterior pentru a influenţa alegerile prezidenţiale din SUA, în anul 2016, şi referendumul privind apartenenţa Marii Britanii la UE.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

8 + 8 =