Caută
Close this search box.

Zeci de români au fost înşelaţi, după ce au comandat online de sute de dolari

Zeci de români s-au trezit că au cumpărat produse de pe site-uri chinezeşti, atraşi de preţurile mici, dar nu au mai primit produsul comandat ori s-au ales cu altceva.

FOTO: gandul.info

Cumpărăturile din Asia sunt considerate cele mai riscante. Autorităţile nu au cum să recupereze banii clienţilor şi nici nu pot să blocheze paginile de internet, găzduite pe servere din China.

Mulţi caută pe internet site-uri ce par româneşti la prima vedere, însă, de fapt, sunt clone ale unor site-uri chinezeşti de renume, traduse ca să pară mai atractive pentru clienţi.

O clientă a vrut să cumpere de pe site o pereche de clăpari şi un televizor. Totul a părut în regulă, însă, după două săptămâni, a primit în coletul mult aşteptat din China două seturi de pixuri.

Păţania femeii este doar una dintre zecile de plângeri înregistrate la Autoritatea pentru Protecţia Consumatorului, potrivit protv.ro. Unii spun că nu au primit absolut nimic după ce au comandat lucruri de sute de dolari.

Autorităţile au descoperit că site-urile cu probleme, deşi par să fie înregistrate în Marea Britanie sau în Germania, în realitate sunt din China, acolo ajung banii şi de acolo, teoretic, ar trebui să plece produsele. În astfel de cazuri, autorităţile au mâinile legate, spun ofiţerii pentru protecția consumatorilor.

Ce sfaturi ne dau specialiştii 

Irina Chirițoiu: “Este foarte greu în momentul în care site-ul este înregistrat în afara UE, pentru că nu există mijloace de control sau sancţionare a acestor comercianţi.”

Ca să nu ajungem în astfel de situații, specialiştii ne dau câteva sfaturi.

Sorin Mierlea, președinte Info Cons: “Dacă vedem acolo, am putea să dăm un telefon la numărul de pe site să vedem dacă răspunde cineva. Dacă nu răspunde nimeni sau numărul nu există, este un semn de întrebare.”

Bine ar fi, totuşi, să faceţi plata cu cardul, astfel aveţi şanse măcar să blocaţi tranzacţia, dacă descoperiţi că ceva nu este în regulă.

Un răspuns

  1. Si eu am platit un telefon pe Gearbest si nu l-am mai primit , in valoare de 200$, dupa ce in urma cu doi ani imi trimisesera telefonul in doua saptamani. Le-am cerut banii dar mi-au raspuns ca nu se poate, mi-i transforma in puncte si pot cumpara altceva ca telefonul sa pierdut pe maritim, in Olanda sau in Romania. Sunt complet neseriosi nu mai comandati din China ca pierdeti banii!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri