Premierul Viorica Dăncilă a ignorat statutul pe care îl are, de subordonat al preşedintelui pe linie de securitate naţională, şi a vulnerabilizat România pe plan internaţional. Expertul în securitate Hari Bucur-Marcu, contactat de MagnaNews, a făcut câteva precizări extrem de importante în această speţă: „Simt nevoia unei precizări importante. Cităm din Codul penal: „Art. 394. Trădarea: Fapta cetăţeanului român de a intra în legătură cu o putere sau cu o organizaţie străină ori cu agenţi ai acestora, în scopul de a suprima sau ştirbi unitatea (…) statului, prin: (…) b) subminare (…) politică (…), se pedepseşte cu închisoarea de la 10 la 20 de ani şi interzicerea exercitării unor drepturi.” „Art. 398. Înalta trădare: Faptele prevăzute în art. 394 (…), săvârşite de către (…) un (…) membru al Consiliului Suprem de Apărare a Ţării, constituie infracţiunea de înaltă trădare şi se pedepsesc cu detenţiune pe viaţă sau cu închisoare de la 15 la 25 de ani şi interzicerea exercitării unor drepturi.” „Tentativa se pedepsește.” De asemenea, se pedepsește și nedenunțarea infracțiunii prevăzute la Art.394. Ce înseamnă citatele ăstea? Înseamnă că, atunci când un membru al Consiliului Suprem de Apărare a Țării, cum este vice-președintele CSAT, intră în legătură cu o putere străină, fără să aibă mandat să facă asta de la Președintele României, pe probleme de politică externă și de apărare națională, ignorând sau negând chiar statutul constituțional al președintelui, acel membru CSAT poate fi bănuit de tentativă de suprimare a unității statului, prin negarea rolului Președintelui României, adică prin subminare politică. Să mai notăm că „puterea străină” la care face referire Codul penal poate fi chiar un aliat, un partener, un membru al acelorași organizații internaționale sau chiar un prieten apropiat al României. Nu neapărat un inamic sau o putere străină ostilă României. Iar statul respectiv nu trebuie să aibă vreun obiectiv de știrbire sau de suprimare a unității, independenței, suveranității, integrității statului român. Este suficient ca trădătorul să aibă cel puțin unul dintre aceste obiective și să intre în contact cu cine crede el, în scopul atingerii lui. Nu știm dacă așa stau lucrurile cu premierul Dăncilă, aflată în vizită în Israel fără mandat de la Președintele României. Știm cu siguranță că intrarea în legătură cu omologul israelian al premierului român nu a fost autorizată de singura persoană juridică abilitată să o facă, respectiv de Președinte. Mai știm că aceeași premier a ascuns Președintelui României discutarea în ședință de Guvern a unui subiect de politică externă și de securitate, deși era imperios și constituțional obligată să îi spună din timp chestia asta. Și mai știm că vizita premierului român în Israel a fost pregătită de o ambasadă a României condusă de un însărcinat cu afaceri a.i. Adică, în ambasadă nu se afla nimeni acreditat de Președintele României și care să fi depus jurământul în fața Președintelui României. Așa că acesta nu a autorizat nici măcar indirect vizita premierului. Aceste date și fapte ar fi de natură suficientă pentru a ridica legitime semne de întrebare privind săvârșirea ori tentativa de săvârșire a infracțiunii de înaltă trădare. Doar o anchetă minuțioasă și independentă ar putea face lumină asupra acestei suspiciuni. Iar, până la finalizarea acestei anchete și până la decizia definitivă a Înaltei Curți de Casație și Justiție, doamna Dăncilă este nevinovată în fața legii. Atâta vreme cât înalta trădare este o infracțiune, rezultă cu claritate că ancheta minuțioasă și independentă despre care am vorbit mai sus nu poate fi decât o anchetă penală. Așa că este în obligația Președintelui României să aplice Articolul 109 din Constituție, care spune că Președintele României are „dreptul să ceară urmărirea penală a membrilor Guvernului pentru faptele săvârşite în exerciţiul funcţiei lor. Dacă s-a cerut urmărirea penală, Preşedintele României poate dispune suspendarea acestora din funcţie”. 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

9 + 6 =