Caută
Close this search box.

”Salariul groazei” la granița cu Ungaria, cozi de camioane de zeci de kilometri

cărăuşii români

Record absolut și totalmente nedorit, din 1990 încoace, înregistrat la granițele României cu Ungaria, dar NU din cauza Sărbătorilor Pascale. Coloanele de camioane formate marţi la frontiera cu Ungaria au lungimi nemaintâlnite după 1990, respectiv peste 23 de kilometri pe autostradă, înainte de Vama Nădlac II, şi peste 20 de kilometri pe DN 79A, înainte de Vărşand, şoferii aşteptând și câte aproape o zi întreagă pentru a intra în ţară. În ce privește DN 79 A, acolo se circulă pe o singură bandă în ambele sensuri, din cauză că una este blocată de TIR-uri.                                                                                                          Marţi, mii de camioane au ajuns la frontiera cu Ungaria pentru a intra în Spaţiul Schengen, după trei zile de interdicţie în ţara vecină pentru transportul de mare tonaj, astfel că s-au format coloane fără precedent după 1990. La intrarea în Punctul de Trecere a Frontierei (PTF) Nădlac II, coloana de TIR-uri a ajuns la 23 de kilometri, marți, la ora prânzului, în timp ce dimineaţă la ora 7.00 era de zece kilometri. Astfel, autostrada pan-europeană este ocupată între Pecica şi Nădlac pe prima bandă şi banda de urgenţă, circulându-se pe o singură bandă spre graniţă. ”Oficial”, timpul de aşteptare pentru control, conform Poliţiei de Frontieră, ar fi de numai şapte ore, însă sunt şoferi care stăteau deja de 14 ore şi nu trecuseră frontiera la ora prânzului, având încă multe vehicule în față.                            Şi la Vărşand, situaţia s-a înrăutăţit în ultimele ore. Marţi dimineaţă se aşteptau 500 de minute, însă la ora prânzului Poliţia de Frontiera anunţa, prin aplicaţia online de monitorizare a traficului, că se aşteaptă 800 de minute pentru control, adică peste 13 ore, ceea ce este fără precedent. Iar 13 ore ”oficial” înseamnă în realitate minim 16-17. Coloana de automarfare trece prin câteva localităţi pe DN 79A, fiind lungă de peste 20 de kilometri. Astfel, pe drumul naţional se circulă în ambele sensuri doar pe o bandă, pentru că banda cu sensul spre graniţă este ocupată de TIR-uri.                                                              Situații ceva mai ”ușoare” sunt la Nădlac I, pe DN 7, unde se aşteaptă aproximativ trei ore şi jumătate, iar la Borş, în Bihor, se aşteaptă mai mult de cinci ore, în timp ce la Petea (Satu Mare), patru ore. Practic, sute de camioane se adunaseră, marţi dimineaţă, în vămile de la graniţa cu Ungaria, ţară care a ridicat abia luni la ora 23,00 restricţiile pentru traficul greu impuse trei zile, în perioada Paştelui Catolic. Aglomeraţia de la frontiera cu Ungaria va dura cel puţin 24 de ore, timp în care alte sute de camioane vor ajunge la graniţă.               Țara vecină, Ungaria, interzice în mod obișnuit accesul vehiculelor grele în zile libere legale. În mod obişnuit, după restricţiile care se aplică în weekend, la Nădlac II coloanele de camioane ajung la 10 – 15 kilometri, acestea staţionând pe autostrada pan-europeană. Timpii de aşteptare pentru control ajung până la zece  ore în zilele de luni, de data aceasta așteptarea bărând, însă, toate recordurile. (foto ebihoreanul.ro)

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele stiri