Comisarul european Elzbieta Bienkowska susține că regulile implementate la nivelul UE după scandalul Dieselgate vor ajuta oficialii să amendeze mai ușor constructorii care nu respectă regulile de emisii. De asemenea, oficialii UE vor recall-uri mai susținute în statele europene care au minimizat importanța lor, cum este și cazul României.
Scandalul Dieselgate a reprezentat „un moment de cotitură” în modul în care autoritățile europene abordează problema noxelor emise de mașinile auto, iar tehnologia diesel este pe cale de dispariție din cauza faptului că „nu vom avea niciodată mașini diesel complet curate”.

Declarațiile îi aparțin comisarului european Elzbieta Bienkowska, care spune într-un interviu acordat publicației Automotive News că scandalul Dieselgate ar putea fi baza unei revoluții în modul în care autoritățile Uniunii Europene se vor raporta la problema emisiilor și a poluării generate de autovehicule pe Continent.

„Mașinile diesel sunt pe cale de dispariție. Cred că vor dispărea complet în câțiva ani. Vorbim de o tehnologie a trecutului”, afirmă Bienkowska.

Conform declarațiilor oficialului european, regulile de autorizare și omologare a mașinilor noi vândute în UE au fost modificate pentru ca reprezentanții Comisiei Europene să poată amenda mai ușor constructorii auto care nu respectă regulile. În noua versiune a regulamentelor în vigoare pe teritoriul Uniunii, producătorii auto pot fi amendați cu până la 30.000 de euro per mașină, iar Comisia poate obliga constructorii să inițieze recall-uri în cazul în care anumite modele nu sunt conforme cu regulile.

Implementarea noilor reguli a fost îngreunată, spune poloneza Bienkowska, de „aroganța producătorilor auto și de legăturile lor tradiționale cu guvernele naționale”.

Pe de altă parte, una dintre provocările oficialilor europeni în următoarea perioadă va fi, conform aceleiași Elzbieta Bienkowska, implementarea unor măsuri prin care statele est-europene să fie nevoite să recheme în service mașinile suspectate că nu se ridică la nivelul standardelor de emisii NOx. Printre acestea se numără și România.

„În acest moment, opt state membre au implementat rechemări obligatorii în service. Dar avem alte state membre, precum România, Slovacia sau Polonia, unde rata de recall e extrem de mică. Nu vrem ca aceste părți ale Europei să se umple de mașini diesel vechi”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

7 + 7 =