Echipa editorială DoR (Decât o Revistă) în parteneriat cu BRD – Groupe Société Générale semnează cea mai recentă premieră jurnalistică din țara noastră prin lansarea publicației „Școala9” – un demers autentic dedicat explorării, dezbaterii și documentării peisajului educației preuniversitare din țara noastră.

Proiectul editorial „Școala9”, hotspot educațional creat de DoR și BRD și coordonat de redactorul-șef Georgiana Ilie, este un spațiu care adună idei și lansează o provocare la dialog tuturor actorilor – profesori, părinți, elevi, factori de decizie (instituții), specialiști în educație – cu privire la direcţia în care se îndreaptă educația românească, adresând totodată cele mai bune metode dedicate dezvoltării performanței și calității în educație. Din dorința de a transforma cititul publicației într-o experienţă activă, în măsură să creeze interacțiuni autentice cu o comunitate de cititori, platforma va pune la dispoziție și o zonă de dezbateri publice pe teme relevante, lansate în urma explorărilor jurnalistice ale echipei redacționale.

Platforma Școala9 a apărut ca idee atunci când am constatat că nu există un spațiu public în care să se pună în discuție idei moderne despre educație. Sigur subiectul este tratat și de presă și de mulți experți în educație sau ONG-uri, însă de multe ori pe canale diferite. Credem că este nevoie să construim o piață a ideilor despre educație care să pornească din interiorul sistemului, și nu de la marginea lui sau creând o alternativă la el. Poți crea o școală alternativă la educația formală, dar nu poți crea un întreg sistem.  La această piață ar trebui să contribuie desigur specialiștii, dar și profesorii care sunt inima sistemului, elevii și părinții. Ne dorim ca această platformă să fie un spațiu viu, deschis, care pe lângă jurnalism de calitate construiește programe și susține cauze legate de educație. Vă așteptăm pe Școala9!”, spune Cosmina Frîncu, Brand Communication Manager  BRD – Groupe Société Générale.

Școala9 este locul în care profesorii, părinții și copiii își pot recunoaște viața de fiecare zi din școală. Nașterea unui nou sistem de educație – unul în care profesorii folosesc metode moderne de predare, în care elevii sunt pregătiți pentru lumea de azi, în care părinții sunt partenerii reali ai școlii – nu se poate face fără implicarea activă a tuturor acestor părți” (redactor-șef Georgiana Ilie, din manifestul Școala9)

BRD – Groupe Société Générale este o bancă universală care oferă servicii atât persoanelor fizice, cât și companiilor și face parte din Grupul Société Générale, unul dintre cele mai mari grupuri europene de servicii financiare. Ca actor în societate, BRD investește în cultură, educație și sport, sprijinind proiecte care construiesc, dezvoltă, cresc o nouă generație și aduc valoare pe termen lung. Cultura și educația sunt piloni esențiali de dezvoltare a societății, BRD încurajând în această direcție proiecte culturale sau de educație inovatoare, care să fie recunoscute și apreciate de tânăra generație. Sub această viziune a fost creată Scena9, o platformă tânără de jurnalism cultural care oferă zilnic instrumente de orientare pe harta lumii culturale, și sunt susținute inițiative de teatru, film, artă vizuală contemporană sau muzică clasică. În educație, BRD a creat Școala9, o platformă de jurnalism despre educație, și susține în special programe care se adresează profesorilor din sistemul formal, dar și programe legate de inovație și tehnologie.

Despre Media DoR

Echipa editorială Școala9 face parte din organizația Media DOR, care publică ”DoR”, revista trimestrială de jurnalism narativ, și organizează conferința internațională ”The Power of Storytelling” și spectacolele de jurnalism DoR Live. Materialele produse de DoR, de la reportaje la podcasturi și cărți de nonficțiune, au primit premii naționale și internaționale de jurnalism.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

6 + 9 =