Inspectorii RAR au descoperit un fel de Dieselgate de România. Multe maşini diesel nu mai au filtru de particule, adică sunt şi mai poluante.

dieselgate

Şoferii dau 1.200 de lei unor mecanici care le măsluiesc maşinile. Service-urile depistate că au încălcat regulile sunt amendate cu cel mult 10.000 de lei.

După ce au citit pe site-ul uni service auto că mecanicii pot să scoată filtrul de particule al maşinii, inspectorii Registrului Auto Român s-au dus incognito sa își măsluiască mașinile.

Discuţie mecanic auto – inspector RAR:

-Întâi o să îi scoateţi filtrul, şi după aia îi faceţi şi softul?

-Da, trebuie scos filtrul, şi în acelaşi timp îi facem şi o modificare de soft.

Filtrul de particule al maşinilor diesel are rolul de a reduce emisiile poluante. Atunci când se umple de particule, trebuie schimbat, însă preţul unui filtru poate ajunge şi la 1.500 de euro. Aşa că mecanicii auto au venit cu o soluţie: pentru 1.200 de lei, scot filtrul de tot.

Practica este însă ilegală, nici o documentaţie tehnică nu permite acest lucru.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

3 + 8 =