O nouă taxă auto până la finalul anului 2018, este anunțul făcut de Ministrul Mediului care susține că este necesară o metodă de penalizare a proprietarilor de mașini care poluează.
‘Nu vom vorbi de nicio taxă de mediu, dar nu vreau să se repete greşeala de până acum. Vreau ca formula de calcul la care se lucrează la ora actuală, să fie o formulă care să nu mai poată fi contestată, atacată, care să stea în picioare, astfel încât într-adevăr cel care poluează să fie cel care să plătească o penalitate. Am promis că, până la finele acestui an, Grupul de lucru să-şi încheie activitatea şi să prezinte o variantă finală. Până atunci, avem grijă să facem prevenţie prin lansarea unor proiecte de prevenire a poluării printr-o serie de proiecte’, a spus Gavrilescu.
În luna martie, în spaţiul public a apărut informaţia conform căreia Ministerul Mediului pregăteşte introducerea unei taxe auto, fiind înaintate variante de taxare cuprinse între 50 şi 3.000 de euro. Graţiela Gavrilescu a declarat atunci că înformaţiile apărute în presă nu sunt adevărate.
Comisia Europeană a solicitat României, în luna mai 2018, să îşi alinieze taxele de înmatriculare a vehiculelor la legislaţia UE, invocând întârzierile în rambursarea taxei de înmatriculare pentru vehiculele achiziţionate din state membre UE.
„Dat fiind că normele româneşti aplicabile restituirii taxelor nu respectă principiile cooperării loiale, echivalenţei şi efectivităţii, este încălcată legislaţia UE (articolul 110 din TFUE). În cazul în care România nu ia măsuri în următoarele două luni, Comisia poate transmite un aviz motivat autorităţilor române”, se arăta într-un comunicat al CE.